מדריכי צרכנות    

איך לבחור ילקוט לילד

מעודכן ל-08/2019

אוטוטו מגיעה שנת הלימודים, ובניגוד למה שחשבנו, בתי הספר לא ברו לדיגיטציה מוחלטת החוסכת את הילקוטים. לכן צריך לבחור ילקוט טוב שלא יהיה כבד מדי לילד ולא ייצור לו בעיות גב או דומות.

מכון התקנים ממליץ לבדוק שלילוקט יש תווית בעברית. התווית תכלול את שם היצרן או היבואן, כולל כתובת וארץ ייצורץ. כמו כן בקניית התיק  צריך להיות מצורף מדריך. המדריך יכלול הוראות שימוש להנחת הרצועות וכן יספק הסבר על המשקל המתאים.

תכולת הילקוט המומלצת, לפי התקן, צריכה להיות לא יותר מ- 15% ממשקל הילד. כמו כן צריך לבדוק כי רצועות הילקוט רחבות ומרופדות. כדי למנוע פרימה התפרים של הילקוט צריכים להיות מכוסים בסרט.

חדירת מים, אורות, רוכסנים

בילקוט על פי התקן אמור להיות פתרון לחדירת מים כמו כיסוי.  על הילקוט צריכים להיות מחזירי אור מלפנים, בצד הילקוט ובגבי הכתפיות, במטרה שיראו את הילד בחשיכה. גם צריך לוודא כי הרוכסנים נפתחים ונסגרים בקלות

המלצות מכון התקנים

גב קשיח

כתפיות שרוחבן לפחות 3 ס"מ.

לכיתות נמוכות מידות חלק קשח: 38 ס"מ גובה, 26 ס"מ רוחב
לכיתות בינוניותמידות חלק קשיח: 40 ס"מ גובה, 29 ס"מ רוחב
עלון הסבר לנשיאת התיק

כיצד לשאת   ילקוט

בנשיאת התיק יש להתאים את אורך הרצועות כך שגב הילקוט יהיה מותאם בדיוק לגב הילד ולא יגלוש החוצה

טיפים לתיק אורתופדי

על פי התקן, בבתי ספר יסודיים חייב להיות תיק אורתופדי.כמעט כל חברה מוכרת וגדלה מציעה רק תיקים אורופדיים.  הילקוט האורתופדי יהיה מרופד, ארגונומי ותומך.

בפנים גב הילקוט האורתופדי, צריך שיהיו מוטות תמיכה מברזל. מששו את האזור כדי לאתר אותם או פתחו את הילקוט וחפשו אותם מאחורי מעטפת הגב הפנימי.

עוד כדאי לבדוק

כדאי לבדוק אם יש מקום לנשיאה של קלמרים, קלסרים וכד'. בכל מקרה כדאי לבדוק עם הילד אם התיק נוח לו לנשיאה. חשוב לציין שלאחר בית הספר היסודי אין תקן מחייב וההחלטה נתונה לבחירת הילדים. אפשר לבחור גם תיק עם טרולי.

מחירים

מחירי ילקוטים נעים בין -89 לתיק פשוט ל-299 שקל לתיק ממותג. המחיר נובע בעיקר מהמיתוג. מה שחשוב הוא לבדוק את התקן.

מתנה סוף: מה תקנו לגננת לסיום הלימודים וכמה זה יעלה לכם?

בזמן הלימודים: לצבור ניסיון או כסף?

";התחדשות עירונית זה לא רק נדל";ן. זה גם בתי ספר, כבישים, חניות ותשתיות בכלל";