אחזקת דירה    

איך לבחור נורה חסכונית

מקור: מאת PiccoloNamek - English wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=864610

 

מעודכן ל-09/2019

הנורות החסכוניות נשרפות – מה הבעיה? איך לבחור נורה חסכונית מתאימה?

רוצים לחסוך בחשמל? היפטרו מנורות ליבון ומנורות הלוגן. הנורות החסכוניות יותר הן נורות הלד ופלורוסנט. אבל למרות ההצהרות לא כל הנורות החסכוניות. פלורוסנט נחשבת מסוכנת יותר מנורת לד. אם כי בשנים האחרונות גם נורת הלד שנויה במחלוקת מבחינה בריאותיץ

נורת לד מהווה חיסכון של 80% באנרגיה לעומת נורת הליבון המסורתית. כמו כן נורת לד טובה יכולה להחזיק גם 50 אלף שעות. צריך לבחור נורות עם הספק מתאים, לפי מיקומן בבית או בחוץ,  וכך תצטרכו להחליט אם תרצו נורות עם תאורה חזקה או חלשה ולבחור לפי ההספק המתאים. יש נורות בעלות הספק בדרגים שונים.

נורות הלד צריכות להתאים לחדר. כך למשל בחדרי השינה עדיפה תאורה חלשה יותר ואילו במטבח או בחדר העבודה תאורה חזקה יותר. נורות הלד אומנם לא פולטות הרבה חום ביחס לנורות אחרות אך הן מגיעות בכמה צבעים החל מצבע לבן חם, לבן טבעי ולבן קר. יש לבדוק שהצבע מתאים לטמפרטורה.

כדי שהתאורה תהיה אפקטיבית צריך לפזר כמה לדים בחלל וכך הבית מואר באופן אפקטיבי. כמו כן אומנם מחיר נורת הלד גבוה יותר, אבל עדיין אפשר למצוא מחיר טוב, אך יש לשים לב להספק ולאיכות היצרן.

מה עושים כשנורה חסכונית נשרפת לעיתים קרובות

אם הנורה החסכונית נשרפת לעתים קרובות, משהו לא בסדר. אם החלפתם נורות וכמה מהן כבר נשרפו, הבעיה כנראה בבית הנורה. הרבה פעמים מדובר בבית נורה פנדל, שהוא הבחירה השכיחה בבתי המגורים בישראל. בכל מקרה בנורות חריגות כדי להתייעץ עם חשמלאי או בחנות למוצרי חשמל לבדוק מה בית הנורה המתאים לנורה.

בעיה נוספת היא שנורות חסכוניות מבוססות LED או פלורסנט לא מתאימות לעבודה עם דימר, למעט כמה שמאוד יקרות.

תאורה לסלון – מה צריך לדעת?