לימודים    

איך לבחור קורסים ומה צריך לדעת לפני שמתחילים ללמוד

 

מעודכן ל-05/2019

איך בוחרים קורסים, למה לשים לב ומתי אפשר לבטל

לא משנה אם אתם מתחילים קורס באוניברסיטה במכללה או קורס לטווח קצר, זה יכול לעלות הרבה כסף וחבל לשלם הרבה כסף על קורס שלא תסיימו. לכן ריכזנו לפניכם כמה עצות איך לבחור קורסים בחוכמה ולהימנע מבזבוז כסף מיותר:

קודם כול בקשו להשתתף בשיעור ניסיון. זה יכול לעזור לכם להחליט אם הקורס מתאים לכם לפני שתצטרכו לשלם. כמו כן כדאי לבקש את כל הפרטים על הקורס ושיהיו בכתב. חשוב לבקש המלצות על הקורס, ואם לא מכירים אנשים שלמדו אותו לא חסרות באיטנרנט המלצות של סטודנטים, אך שימו לב אם הניסוח נשמע אמין.

לאחר שקיבלתם את הפרטים שימו לב שהקורס מתאים לכם מבחינת המועד ותנאי התשלום וכי אין למציע הקורס זכות להעביר את הקורס למקום אחר או למועד אחר.

שימו לב שכל פריט מופיע באופן חד משמעי ולא משוער,  למשל טווח תאריכים במקום תאריך מדויק. גם מקום הלימודים, תוכן הלימודים וכל פרט אחר צריכים להיות מדויקים ככל הניתן.

גם אם עשיתם הכול נכון, עדיין שמורה לכם זכות החרטה, לכן חשוב לבדוק שיש סעיף המאפשר לכם להפסיק את הלימודים לאחר תקופת ניסיון תמורה לתשלום דמי ביטול ידועים מראש וסבירים.

בכל מקרה לא כדאי לשלם את כל הסכום מראש. מומלץ לשלם רבע משווי העסקה מראש ואת היתרה בתשלומים על פני פני תקופת הקורס, לאחר שווידאתם שתנאי הקורס קוימו במלואם. אם אתם משלמים בצ'קים שלמו רק בצ'קים דחויים שאינם סחירים, עם הגדרה למוטב בלבד וקרוס. אם אתם משלמים בכרטיס אשראי, והקורס לא מתקיים, חברת האשראי מחויבת לבטל את העסקה.

איך לבטל הרשמה לקורסים וללימודים

אם כבר נרשמתם לקורס, ניתן לבטל את ההרשמה בתוך 14 יום מביצוע העסקה, אם הביטול הוא לפחות 14 ימים עסקיים לפני תחילת הקורס. באוניברסיטה, לעומת זאת, ביטול הלימודים כפוף לתנאי החוזה בין האוניברסיטה ולדיני החוזים הכלליים.

ביטול עסקה – מתי תקבלו את כספכם בחזרה, ומתי לא?

רוצים ללמוד אבטחת מידע – מה חשוב שתדעו?

מהי תוכנית הישגים – התוכנית שמסייעת לתושבי הפריפריה בלימודים