תוכן ממומן    

איך לגייס השקעה לאפליקציה

קרדיט: FREEPIK

מאת: אנטון רובינשטיין מנכ"ל טרגו

"יש לי רעיון של מיליון דולר". אנחנו בטרגו שומעים זאת לעיתים קרובות, וכולם מדברים על תחום האפליקציות שצומח במהירות. 2 מתוך 5 שכירים רוצים לפרוש מתפקידם ומבקשים השקעה עבור מה שנקרא "הרעיון המבריק" שלהם. האם זה כך? האם באמת כל כך קל להשיג מימון? האם כל רעיון שווה מיליון דולר? ובכן, זה קצת יותר מורכב, אבל דבר אחד בטוח שהוצאה לפועל והעשייה, חשובים הרבה יותר מסתם "רעיון מבריק".

90%  מהסטרטאפים נכשלו, לא מכיוון שהם לא מומנו, אלא תוכננו ובוצעו רע.

אחד התחומים החמים כיום הוא, סטארטאפ מבוסס אפליקציה לנייד. כל מפתח למובייל מרגיש כי הרעיון שלו הוא ייחודי וחושב "הלוואי, אני אקבל השקעה לקידום האפליקציה שלי". הם שוכחים שמשתמשים/לקוחות אינם יודעים דבר על הרעיון המבריק שלהם, והם מעוניינים במוצר הסופי. אף משקיע לא יסתכל על סטארטאפ שכל מה שיש לו זה רעיון ראשוני. דרושה אומנות רבה כדי להמיר את "הרעיון הגדול" ל"מוצר נהדר ".

בואו נראה כמה אסטרטגיות פשוטות אך יעילות שיכולות לדחוף את המיזם שלכם קדימה.

1. המשקיעים אף פעם לא מתנסים, הם צריכים לראות היתכנות

כן, אם אתה הולך רק עם רעיון, אז זה חסר סיכוי מכיוון שלמשקיעים יש גישה לסטארט אפים בשלבים יותר מתקדמים. כולם מגיעים ל"שלב הרעיון" אך מעטים מגיעים לשלב הבא וזה מה שהמשקיעים רוצים לראות. אז מה זה שלב הבא? שלב הבא הוא שלב הסטארטאפ. שלב בו יש לכם תוכנית עסקית שכוללת בדיקה של שוק ומתחרים. הגדרת MVP (מוצר בסיסי) מבוססת מחקר, שזה הרבה מעבר לרעיון. 

2. סביבה תחרותית

כמובן שיש סיכוי "קטן" שאותו סוג של רעיון לאפליקציה קיים או נמצא על סף השקה או כבר הושק אבל עם כמה הבדלים. אתה צריך להראות את ה- X-factor שאין לאחרים או משהו שמבדיל את המוצר שלך. מחקר שוק ודמו ויזואלי, יכול להיות כלי מצוין בשביל מטרה זו.

3. אריזה

ייתכן שתזכה ל 15-20 דקות להציג את הרעיון שלך ולהראות מה יש לך. הכל תלוי איך אתה מצליח לעשות את זה בצורה משכנעת. גם סחורה טובה צריכה אריזה יפה. היכולת שלך להציג את המוצר, השוק, התוכנית ואת אני הדרך שלך בזמן קצר ובצורה מקצועית, תלויה במידה רבה במצגת העסקית שלך.

4. הכרת יסודות בתחום ההון סיכון היא חובה

החלטתם לקפוץ למים, אז עליכם לדעת את כל המונחים של התחום הסטרטאפים. אחרת, אתה פשוט תיתפס כ"מנכ"ל חובבן של סטארט-אפ חלוד ".

5. צוות

צוות חייב להיות מורכב מאנשים שמשלימים אותך. אם אתה מתכנת, מצא לך מומחה לפיתוח עסקי וההפך. איש אינו יכול לעשות הכול לבד. לא רק שהמייסד ישתתף בסיכון, אלא אם הוא איש  טכני, הוא ייקח על עצמו חצי מהנטל.(אם אתה לא מתכנת).

6. לפעמים צריך לדעת לומר "לא"

זה תקף לשני הכיוונים. לפעמים תצטרך לשמוע 'לא' של המשקיע ולפעמים תצטרך לומר 'לא' אם העסקה אינה מתאימה לך. בשני המקרים, ה"לא" צריך להיאמר יפה ובנימוס. היו מוכנים ודעו כמה כסף אתם באמת צריכים ובאיזה תנאים לקבל אותו.

7. אל תתמקד רק במוצר

המשקיע מעוניין להבין איך המיזם שלך מייצר כסף. המוצר בפני עצמו לא מעניין אותו. הוא רוצה להבין את גודל הבעיה שאתה פותר, את גודל השוק שלך, אלו מתחרים כבר פועלים בענף ומה אבני הדרך שתוכל להשיג בעזרת ההשקעה שלו. במסגרת הצגת הסטארט-אפ תיאור המוצר לא יכול לקחת יותר מ 10% מסך הזמן שמוקדש לפגישה.