אחזקת דירה    

איך להסתדר עם המזגן בלי טכנאי

תמונה:PIXABAY
מעודכן ל-06/2019

כמה פעמים קרה לכם שהזמנתם טכנאי  מזגנים והוא לא עשה כמעט כלום ורק גבה 150-250 שקל על הביקור? סכומים כאלו מרמזים לכם שאתם יכולים לעשות זאת בעצמכם.

אלו כמה דברים שחייבים לבדוק לפני שפונים לטכנאי:

השלט: מדהים כמה פעמים יש קריאות לטכנאי רק כי שכחנו לבדוק את השלט, ואז כשמגיע הטכנאי פשוט מתברר שנגמרה הבטרייה. זו לא רק עלות מיותרת, זה גם מביך.ת קלות נוספות שקשורות לשלט הן שלט ששייך למזגן אחר או של מכשיר.אחר. כמו כו ייתכן שמדובר בבבעית מגעים קלה.

אם השלט נהרס, או שהנורית אינפרה אדומה לא עובדת, תוכלו לקנות בכמה עשרות שקלים שלט.

מצב הפעלה לא נכון: עוד טעות של חוסר תשומת לב היא פשוט לחיצה שגויה על מצב המזגן, למשל חימום במקום קירור, אוורור במקום מיזוג. הרבה מתבלבלים בין הסימונים השונים. אם אתם לא בטוחים חיפוש קל באינטרנט יראה לכם מה הסימון לכל מצב. על קצה המזלג: מאוורר- -סימן למצב אוורור, שמש- סימן למצב חימום, פתית שלג – סימן לקירור, לפחות ברוב השלטים. אל אלו מגיעים באמצעות לחיצה על מצב ה-mode.

אגב, אם אתם רוצים להעביר את המזגן למצב קירור, לחצו על פתית השלג, קבעו טמפרטורה של 16 מעלות ורמת אוורור גבוהה. לאחר עשר דקות קבעו את הטמפרטורה ורמת האוורור לנוחיותכם.

היחידה החיצונית: מעט מאוד אנחנו הולכים לבדוק את היחידה החיצונית, למשל במסתור הכביסה. לפעמים הכביסה נדבקת אליה, לפעמים יש קרטונים, לפעמים שקיות ולפעמים מיני זבל אחרים שמונעים את יניקת האוויר המורידים את פעילות המזגן עד השבתה מוחלטת

פילטרים סתומים: מתי בדקתם פילטרים לאחרונה? פילטרים סתומים ולא נקיים גורמים לכך שהמזגן לא מקרר מספיק, שהתפוקה איטית יותר, המזגן רועש והכי גרוע, יכולים לגרום לנזילות ולבזבוז חשמל שיעלו לכם עוד כסף.

אז מה עושים? במזגן מיני מרכזי פותחים את מכסה הפלסטיק של היחידה הפנימית, שולפים את הפילטרים ושוטפים אותם במים זורמים ומייבשים. כדאי לשטוף בכיוון שמנוגד לזרימת האוויר, כך הניקיון יותר יסודי. כיוון שהחומרים שמהם עשויים המזגן עדינים, צריך להיזהר לא לשבור שום חלק. אם אתם מעט מגושמים, בקשו ממישהו מיומן יותר. אם מדובר במזגן עילי יש להרים את הפאנל הקדמי, לשלוף את הפילטר, לנער מאבק ולהחזיר למקומם.

בשני המקרים אם נורת החיווי של הפילטרים נדלקה יש לאפס אותה לאחר ניקוי הפילטרים. ניקוי פילטרים צריך להיעשות אחת לחודש.

צינור נקוז סתום:  נזילת מים יכולה לנבוע גם מצינור ניקוז סתום. אם יש לכם גישה לקצה של צינור הניקוז, תוכלו לנשוף לתוכו. לעתים, הדבר ישחרר את הסתימה ויגרום לניקוז מים תקין, מה שימנע את המשך נזילות המים מהמזגן.

אם אין גישה לצינור הניקוז אז תצטרוכ להזמין טכנאי. הטכנאי יפרק את הפאנלים וישחרר את הסתימה.

מה כלול בתחום האחריות: 

לרוב יש  אחריות של שנה על המזגנים, ולעתים במהלך תקופת מבצע או בתוספת תשלום,  החברות מאריכות את משך המבצע לשנתיים-שלוש בסך-הכל. ואולם, לא הכל נכלל תחת האחריות.

ניקוי יסודי, שהוא חלק מתחזוקה שוטפת המומלצת מאוד לשימור המזגן, אינו כלול באחריות.

ומה עם שאר התיקונים? במהלך שנת האחריות הראשונה  כדאי להפעיל את האחריות ולא למהר להזמין טכנאי מטעמכם. שמרו על תעודת האחריות היטב במקום זכיר או לפחות על קבלה ועל מספר טלפון של המשווק שתהיה לכם הוכחה שהמזגן בתקופת האחריות.

בדקתי הכול ובכל זאת צריך טכנאי:

אם הגעתם לשלב שבו בדקתם  הכל והתקלה לא נובעת ממשהו שאתם יכולים לעשות בעצמכם, זה הזמן לבדוק מחירים והמלצות על טכנאי.

קניית מזגן – איזה סוגים יש? מתי כדאי לקנות ומה המחיר?

תדיראן מכרה יותר מזגנים וההכנסות עלו ל-235 מיליון שקל