מדריכי דירה ומשכנתא    

איך להפוך כתובת לגוש וחלקה (וההיפך)

בניין מופת

מעודכן ל-05/2019

המרכז למיפוי ישרל מאפשר לכם לדעת מה הגוש והחלקה של  כתובת הנכס שבו אתם מעוניינים

כשאנחנו רוכשים דירה כדי לברר מי הבעלים ואם אין לו חובות צריך את נסח הטאבו המשמש תעודת הזהות של הנכס, אלא שהנסח לא מזוהה באמצעות כתובת אלא באמצעות גוש, חלקה ולעתים תת חלקה.

הגוש מתייחס למתחם, החלקה לבניין ותת החלקה לדירה או לחלק מהבניין. כך למשל בבתים פרטיים בבעלות מלאה אין צורך בתת חלקה.

כדי לזהות את הגוש והכתובת אתר  המרכז למיפוי ישראל מציע מנוע חיפוש שבו אפשר להכניס את פרטי הכתובת והדירה וכך לברר את מספר הגוש, החלקה וגם להפך. משום מה האתר לא מציע תת חלקה.

חדש באתר הון – מידע מעודכן על מחירי הדירות בעסקאות האחרונות

לבירור תת החלקה אפשר להזמין נסח טאבו מרוכז הכולל את פרטי הדירה  או את תיק רישום הבית המשותף דרך האינטרנט באמצעות אגרה. על סך 131 שקל.

שימו לב: בעת ביצוע רישום נכס (מגרש) בפנקס הבתים המשותפים, בהגשת המסמכים בלשכת המפקחת לרישום כבית משותף ניתנים מספרי התת חלקות עפ"י תוכניות בניין. משמע שבעת הרישום המספרים ניתנים עפ"י קומות או לחילופין על עפ"י צדדי הבנין. ועל כן לא בהכרח מי שגר בדירה מס' 4 יהיה רשום כתת חלקה 4.

הוצאת נסח טאבו, או אישור זכויות במינהל מקרקעי ישראל, מתבצעים אך ורק לפי מספרי הגוש והחלקה של הנכס, ולכן אם ברצונכם לעיין במרשמים כאמור, יש לדעת את מספרי הגוש והחלקה. עיון במידע במינהל מקרקעי ישראל, להבדיל מהרישום בטאבו, פתוח רק לבעל הנכס עצמו (ולכן, אם ברצונכם לבדוק פרטים לגבי נכס במינהל, צריך ייפוי כוח עבור עורך דין מטעמכם, או יפוי כוח על-שמכם, המאומת ע"י עורך דין).

מהו נסח טאבו, מה הסוגים, כמה עולה ואיך להוציא

דירה יד שנייה – איך קונים נכון? איזה בדיקות צריך לעשות?

זכויות בנייה במקום פיצויים לבעלי הקרקע בתוואי הרכבת הקלה