חדשות    

איך לנהל את התקציב בזמן הצבא או שירות לאומי

צילום: דובר צהל

מצד אחד חיילים  או משרתי שירות לאומי משתכרים שכר נמוך מאוד, לא יכולים לצאת לעבודה ועוד, ומצד שני הם מקבלים הטבות ושירותים רבים על חשבון הצבא והמדינה, כמו נסיעות חינם, ארוחות, לינה ועוד.

ובכל זאת יש בילויים וצרכים אינדיבידואליים המשתנים מאדם לאדם, איך להפוך את שנות השירות עם ההכנסה המועטה לשנים כדאיות כלכלית?

קודם הכירו את התקציב שלכם. מדובר בתקציב של 800-1000 שקל. אם אתם לא נעזרים בהורים אין מה לחגוג על אשראי וצריך לשקול כל הוצאה. אם טרם התגייסתם פתחו חשבון בנק, הרי המשכורת לא מועברת במזומן, בדקו עמלות, הטבות לחיילים, וכן סניף קל"ב, כי למרות שרוב הפעולות בבנק כיום דיגיטליות, עדיין צריך לגשת לסניף מדי פעם לפעולות מורכבות. בכל מקרה החשבון המתאים לחיילים עם פטור מרבית העמלות הוא חשבון חייל, אל תתפתו לחשבונות צעירים או לחשבונות 18 פלוס ואחרים.

לצד העמלות יש גם ריביות של מסגרת האשראי. כיוון שמשכורות חיילים הן נמוכות, עדיפה מסגרת אשראי אפסית, הרי תתקשו לעמוד בריביות והחזרים על מינוסים, אבל תצטרכו לנהל מדיניות תקציבים קשוחה. אם בכל זאת יש לכם מקורות הכנסה אחרים ומסגרת אשראי, כדאי לברר איפה הריביות הכי נמוכות. קראו עוד כאן כיצד לבחור בנק: איך בוחרים בנק? בכל מקרה חשבון חייל אפשר לפתוח רק עם צו הגיוס, לכן פתחו אותו מוקדם ככל הניתן ליהנות מההטבות.

לצד חשבון הבנק תוכלו גם גם ליהנות מהטבות שונות שיהפכו את הצריכה שלכם לקלה יותר:  אחד מהם הוא מועדן יותר, כמו כן כדאי לשאול בבתי העסק אם יש הנחות לחיילים. לצד הבנקים וכרטסי אשראי אפשר למצוא הטבות גם באתר "חיילים מצייצים". מועדון אחר הוא מועדון  חוגר עם אלפי הטבות והנחות לחיילים. שימו לב גם לימים מיוחדים שבהם מחלקים במיוחד הטבות שונות. גיוס נעים.

הטבות מס לחיילים משוחררים 2019

זכויות חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי