מדריכי צרכנות    

איך מארגנים מסיבת רווקות מוצלחת וכמה זה עולה?

מעודכן ל-07/2019

החברה הכי טובה שלך מתחתנת ואת רוצה לארגן לה ערב פרידה מהרווקות שלא יישכח. אם עוד לא יצא לך להפיק אירועים כאלה בעבר, אולי נראה לך שזה גדול עלייך אז איך מרימים מסיבה מהסרטים שתעיף את הבסטי שלך? קראי את הכתבה הבאה

אז הגיע הרגע הגדול, החברה הטובה שלך מתחתנת – או אולי זו בכלל אחותך – ואת זו שאמונה על ארגון מסיבת הרווקות. את בטח כבר יודעת את זה, אבל לצד הכבוד והכיף יש גם אחריות לא מבוטלת.

מצד אחד, את חושבת על החברה הכלה שלך ורוצה בשבילה שיהיה מושלם, ומצד שני, יש את החברות, שגם הן בוודאי רוצות את הטוב ביותר, אך לא תמיד זאת חבורה מגובשת אלא חברות מהעבודה, מהבית, איזה שתי חברות מהלימודים ועוד איזה מישהי שאף אחת לא מכירה חוץ מהכלה… כל אחת גרה במקום אחר ולכל אחת יש בקשות מיוחדות.

יש הטוענים שבנות נוטות לפעמים לדרמות והגזמות – כך גם במסיבות רווקות, אבל זה בסדר גמור. כי בתוך כל הלחץ והארגונים לקראת החתונה, אנחנו רוצות להעניק לכלה "שלנו" ערב אחד מיוחד במינו. ערב קסום שבו היא מוקפת בנשים הקרובות אליה והאהובות עליה ביותר, הנשים שהיא בחרה לחגוג איתן. ערב אחד שבו הכול סובב סביבה, ויש באוויר המון אהבה ומחמאות, זיכרונות והתרגשות ולפעמים גם דמעות. נשמע לכן דביק? אז מה! מגיע לנו להתרגש ובטח שזה מגיע לכלה האהובה שלנו.

מסיבת רווקות היא אירוע שיכול להיות מהנה, מצחיק ומרגש או לחילופין משעמם, מתיש או אפילו מביך. אז איך מארגנים מסיבת רווקות מהנה שתקלע לטעמה של הכלה שלכן, מבלי להתרושש ולאבד את שפיותכן בתהליך? קראי עד סוף הכתבה ותקבלי את כל התשובות.

מה דרוש לארגון מסיבת רווקות?

רשימת מוזמנות

הדבר החשוב ביותר בארגון מסיבת הרווקות היא רשימת המוזמנות, וזאת גם בדרך כלל האחריות היחידה שנופלת על הכלה (חוץ מלהגיע בסופו של דבר למסיבה). אמנם יש לה עכשיו המון דברים על הראש, אבל תהיו בטוחות שאת רשימת המוזמנות למסיבת הרווקות היא כנראה גיבשה די מזמן, בערך חמש דקות אחרי שהטבעת נחתה לה על האצבע. כל מה שנשאר לה זה להעביר לך את השמות ומספרי הטלפון.

תאריך המסיבה

אחרי שהשגת את הרשימה והקמת קבוצה בווטסאפ, הדבר החשוב הבא בדרך למסיבת הרווקות הוא לקבוע תאריך. כזה שיהיה סמוך למועד החתונה ורצוי גם שיהיה בסוף שבוע. מה שלא משאיר יותר מדי מקום לתמרון, נסו למצוא את היום שיהיה נוח לכמה שיותר בנות – ואל תשכחו לקבל אישור מהכלה.

תכנון התקציב

אחרי שעברנו את מסכת קביעת התאריך, הדבר הבא הוא להחליט על התקציב. מסיבת רווקות לא נחשבת לעסק יקר מאוד, ביחס לחתונה או לאירוע משפחתי אחר. עם זאת, רמת התשלום עולה כמובן בהתאם לרמת הפינוק. על וילה מהממת עם נוף, בריכה וג'קוזי תשלמו הרבה יותר מאשר על אירוע צנוע בלופט קטן. אבל היי, חוגגים רווקות רק פעם בחיים, לא?

מה התקציב אמור לכלול?

  • מקום + קישוטים ואביזרים
  • הפעלה
  • מתנה לכלה (לא לשכוח ברכה)
  • אוכל, כלים, נשנושים ואלכוהול

שתי ההוצאות הגדולות הן כמובן המקום וההפעלה:

מקום למסיבה רווקות

התקציב הוא שיכתיב את המיקום של המסיבה. וכאן שוב צריך להחליט: האם תוכלו לחגוג בבית של מישהי, או שיש אפשרות להשכיר מקום?

היתרון הבולט בחגיגה ביתית הוא החיסכון.

היתרונות של השכרת מקום: מדובר לרוב במקום ייעודי המספק מגוון אטקרציות (קריוקי, ג׳קוזי, בריכה, סנוקר, בר ועוד) – אם אתן משכירות לופט אז אין הגבלת רעש, יש אווירת מסיבה, יש תאורה והגברה ועוד…

בשנים האחרונות, תחום מסיבות הבריכה נעשה פופולארי מאוד. אם זה הכיוון, תוכלו למצוא מגוון מקומות עם בריכה המיועדים למסיבת רווקות בכל הארץ.

עוד דבר שכדאי מאוד לקחת בחשבון הוא מקום עם אפשרות לינה. העובדה שלא צריך להסתכל על השעון, לא צריך לארגן שום דבר בסוף המסיבה ולא צריך לנהוג… מורידה את הלחץ ומשחררת את כל הבנות לשתות וליהנות בלי דאגות.

שימי לב, במקרה כזה תצטרכו לדאוג גם לארוחת הבוקר.

הפעלה למסיבת רווקות

ההחלטה על סוג ההפעלה נגזרת מקביעת המיקום של המסיבה וכמובן מהתקציב.

אם החלטתן להשכיר מקום, סביר להניח שלא נותר הרבה בקופה, אבל מצד שני, רוב המקומות מספקים בעצמם כל מיני פעילויות ואפשר לסנן את החיפושים לפי הרצונות שלכן.

אם המסיבה ביתית, מומלץ להזמין הפעלה בשביל למלא את הזמן בתוכן, הנה כמה רעיונות להפעלה:

  • ריקודים: רקדנית בטן, הפעלה עם חישוקים, רקדניות ברזילאיות, סדנת ריקוד על עמוד, מסיבת פולמון, די.ג'יי, חשפן.
  • מפעילים: גרפולוג/ית, סקסולוג/ית, סטנד אפ, דראג קווין, חשפן, הפעלות גיבוש וקונספט, קלפי טארוט.
  • סדנאות: בישול, שף פרטי, סדנת קוקטליים / משחקי אלכוהול, סדנת איפור, שזירת פרחים, תכשיטים ועוד…
  • פינוקים: עיסויים, רפלקסולוגיה, יוגה צחוק.
  • בנוסף (או במקום) אפשר להכין משחקים לבד גם במסיבה ביתית וגם אם לא.

אוכל, אלכוהול ואביזרים

אם התקציב שלכן לא גדול, כדאי לחלק את הכנת האוכל בין הבנות – זה מאוד מקובל והוגן. ככה לא הכול נופל על המארגנת ולכל חברה יש הזדמנות לתרום לאירוע. כל מה שנותר למארגנת לעשות הוא להכין רשימה של כל האוכל והאלכוהול שצריך להביא ולפרסם בקבוצה – לרוב הערניות ״יתפסו״ את קניית החומוס והשתייה, ואילו המאחרות לבדוק את הווטסאפ יישארו עם הפשטידות…

  • חשוב לבחור מאכלים שטעימים גם כשהם קרים, ולא לשכוח לדאוג לנשנושים וקינוחים שילוו את האלכוהול בהמשך המסיבה.
  • בנוסף לאוכל, אלכוהול, נשנושים וקינוחים, תשאירו חלק מהתקציב עבור אביזרים למסיבה: קישוטים, אביזרים למשחקים, מתנפחים לבריכה, מתנות לחברות, אבזור שולחן ואוכל ועוד.

עוד כמה טיפים שיעזרו למסיבה שלכן להצליח:

  • הקלו על המארגנת: בינינו, תמיד הכי כיף לבוא בראש שקט ולהטיל את משימת הארגון על החברה הנמרצת, זאת שהייתה אחראית ועדת קישוט בבית ספר ומש"קית חינוך בצבא. למזלכן, לרוב היא גם לוקחת על עצמה בכיף את התפקיד. זה כמובן מבורך, אבל רצוי להעריך את היוזמה שלה ולא לשגע אותה, היא גם ככה עובדת קשה. אז נסו לא להיות שליליות ולבטל כל מה שהיא מציעה, מארגנת נינוחה וחביבה עדיפה על מארגנת דרקונית ועצבנית …
  • טיפ למארגנת: אם את היא הבחורה הנמרצת וטובת הלב מהסעיף הקודם, כל הכבוד לך! קודם כול, קחי הרבה אוויר, זה הולך להיות חודש קצת מעייף, ודבר חשוב נוסף – הסוד הוא לשתף לשתף לשתף, האצלת סמכויות זה שם המשחק: אם תארגני הכול לבד ותנחיתי על שאר הבנות את התוכנית והתקציב , זה עלול לעיתים לגרום לתחושות אנטי ומרמור. תוכלי למשל להציע שלושה רעיונות ולתת לשאר הבנות לבחור מהם. כדי להקל על עצמך, תציבי דד-ליינים, כמו: "עד יום שלישי כל אחת בוחרת איזו הפעלה היא מעדיפה" או "עד יום שבת כל אחת כותבת איזו מנה היא מכינה".
  • אפשרו גם זמן איכות קליל בלי אף תוכנית אמנותית. לעיתים יש רתיעה מזמן ריק שבו אין הפעלה או משחק, אבל אין ממה לחשוש. השילוב של בנות, אוכל ושתייה לרוב מניב פירות חיוביים, אלא אם כן נפלתן על קבוצה של צנוניות ואז כלום לא יעזור… הרבה פעמים קורה במסיבות רווקות שכולן מדברות וצוחקות, גם בנות שלא הכירו קודם לכן, ואז פתאום נאלצות להפסיק כדי לשחק משחק היכרות מגבש.
  • עם אוכל טוב, שתייה ושמחה באוויר, הדברים קורים מעצמם. גם אם ארגנתן כמה פעילויות, אין חובה להספיק הכול. אם אתן רואות שכיף ונעים ככה, לפעמים עדיף לזרום וליהנות מהערב, המשחקים הם אמצעי ולא מטרה. לכן גם ניתן להקל על עצמכן, אין צורך בעשרה משחקים בנוסף לפעילות עם מפעילה או מפעיל מבחוץ: סבב היכרות, משחק או שניים נוספים ואתן מסודרות.
  • אופציה חביבה: סרט תחקיר דוקומנטרי בכיכובו של החתן – הרעיון חמוד מאוד, אך זכרו, אין צורך בתחקיר מעמיק בן שלוש שעות. לא כל הבנים הם ורבליים ולעיתים החתן המיועד לא יפציץ באנקדוטות שנונות במיוחד. מספר שאלות קטן שתשאלו את החתן, והכלה תצטרך לענות עליהן גם היא, בהחלט מספיקות.
  • אל תגזימו עם האלכוהול: משום מה יש חשש שבלי להיות שיכורות לגמרי, כלום לא יזרום, אבל להפך. קודם כל, תמיד נשאר המון אלכוהול, ושנית, אם כולן שיכורות מדי, לרוב במקום ליהנות סתם יושבים בצד ומרגישים לא טוב. ומה שהכי גרוע, הכלה שאותה דואגים לשכר יתר על המידה חשה ברע. עדיף להשקיע באוכל טעים ובהפעלה מוצלחת, שתורמים למסיבה הרבה יותר.
  • חשבו על הכלה: זהו הערב שלה, היא אמורה לשמוח ולא להרגיש מובכת. אז גם אם ממש בא לכן להזמין חשפן אבל היא ביקשה שלא, אל תזמינו. אם הכלה ביישנית ולא אוהבת להיות במרכז, אל תנסו לגרור אותה לשם בכוח, זה פשוט לא מצליח. במקרה כזה כדאי לוותר למשל על סדנת הריקוד על עמוד וללכת על סדנת שוקולד, מיסטיקה, איפור או כל דבר אחר שעושה לה את זה. היא תודה לכן.
  • תכנון תקציב נכון – על מה כדאי לחסוך ובמה שווה להשקיע? הנושא קצת כאוב: מתכננים תקציב, קובעים כמה כסף תביא כל אחת, אבל חלקכן או רובכן נמצאות בשלב בחיים שבו אי אפשר לבזבז יותר מדי, ויש גם צ'ק לחתונה. כפי שצוין למעלה, אין צורך להשתגע עם האלכוהול, תמיד יש יותר מדי ואם נגמר, תמיד ניתן לקפוץ למטה ולקנות עוד קצת. בסופו של דבר, החברות עושות את המסיבה ולא שום לופט, אז אם אתן מוגבלות בתקציב, אין שום דבר רע בסלון של אחת החברות.

על מה בכל זאת לא כדאי לחסוך? אם בחרתן להביא מפעיל או מפעילה, כדאי לבחור מישהו מקצועי, גם אם זה עולה 100 או 200 שקל יותר, כאן הזול עלול לעלות בסוף ביוקר. מפעיל או מפעילה טובים יקפיצו וישדרגו את מסיבת הרווקות וידעו איך להתאים את עצמם אליכן. במקרים רבים לא כל הבנות מכירות זו את זו, ובעזרת הפעלה מוצלחת הקרח נשבר והרבה יותר כיף להמשיך אחר כך. זכרו שמי שגובה יותר כסף, ברוב המקרים בא עם ניסיון רב יותר, ציוד מקצועי, תלבושות מושקעות וכדומה.

  • מתנה לכלה בעד ונגד – זהו עוד נושא טעון, לכן כדאי לחשוב באופן יצירתי: אלבום עם תמונות שלכן מהתיכון או מהצבא עם תספורות דביליות, או דיסק עם שיר שכל אחת מקדישה לכלה עולים הרבה פחות ומשמחים הרבה יותר מחוטיני ב-300 שקל.

כמו תשלמו?

מחירון מסיבות הרווקות:

הפקת מסיבת רווקות בים – 150-200 שקל (מחיר לאדם ליום)

מסיבת רווקות בספא – 250-400 שקל (מחיר ליחיד)

מסיבת רווקות ביאכטה – 150-300 שקל (מחיר ליחיד)

הופעות, מפעילים וסדנאות:

חשפן 500-1,500 שקל

חשפנית 700-1,500 שקל

ריקודי בטן 300-700 שקל

סדנת סושי 150-200 שקל (ליחיד)

 

סדנת אלכוהול – 150-200 שקל (ליחיד)

סדנת מיסטיקה – 120-150 שקל (ליחיד)

סדנת איפור – 120-150 שקל (ליחיד)

סדנת שוקולד – 150-300 שקל (ליחיד)

סטייליסטית למסיבת רווקות – 300-700 שקל

ריקוד על עמוד – 1,000-1,500 שקל

עמדת עיסוי ורפלקגיה – 300-700 שקל

סיי צ'יז: איך בוחרים צלם לחתונה וכמה זה עולה?

כמה כסף לתת בחתונה?