חדשות    

איך מגיבות החברות הציבוריות למשבר הקורונה

ירידות בבורסה

מצב הבריאות ומצב הכלכלה זה זמן רב לא היו תלויים כך זה בזה. מאז תחילת פברואר מדד הדגל של הבורסה המקומית, ת"א־35, צנח ב־22.8%, והמדד המייצג, ת"א־125, נחתך ב־24.9%. ובכל זאת עדיין לא הוכרז על נעילת המסחר.

החברות הראשונות שנפגעו הן חברות התעופה, התיירות והאנרגיה, ואז השפיעו על כל המשק, בראשן האופנה ואז המשק כולו שנאלץ להיות בבידוד ובהסגרים כמעט בכל העולם. הצעדים שנוקטות המדינות מצליחים לכל היותר להאט את הקצב.

בארץ חלק מהחברות כמו שאר החברות במשק – מפטרות עובדים, מקצתן מוציאות את רובם המכריע לחל"ת, בחלק מאחדים משרות, וחלק מצמצמות את שעות העבודה או מורות לעובדים לנצל ימי חופש. בתחום האופנה סגרו את החנויות, הקניונים סגורים גם כן ורוב העובדים יצאו לחל"ת.

עוד מי שנפגעו הם הספקים . חברות עוצרות ודוחות תשלומים עבורם. גם הפרסום נפגע.  החברות מסירות קמפיינים פרסומיים באמצעי המדיה השונים כדי  לצמצם את ההוצאות.

רבים בענף האפנה בהנלהה הבכירה וכן הבעלים הודיעו שלא ימשכו שכר ולא יחלקו דיבידנדים.

מעניין לציין גם את ההזדמנויות שחלק מהחברות מוצאות.  לא מעט החלו לרכוש אג"ח של עצמן: כך יוכלו לצמצם את החוב שלהן מאוד. גם בבנק לאומי החליטו לרכוש מניות של הבנק.

נראה שחברות נוספות בוודאי יחליטו על מהלכים דומים, ורשימת הצעדים תתרחב ותהיה יצירתית יותר. עם זאת, עדיין קשה לדעת מי עשתה את הבחירה הנכונה.

 

.