חדשות    

איך סגירת החברה של גנץ קשורה לדמי השתיקה לטראמפ?

בני גנץ

איך סגירת החברה של גנץ קשורה לדמי השתיקה לטראמפ? – לאחר שנודע שהממד החמישי, בראשות גנץ, נסגרה ופיטרה את עובדיה, עתה מתגלים פרטים חדשים, ובהם המשקיע בחברה שנחקר בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב ובפרשת דמי השתיקה

לאחר שהעובדים בחברת הממד החמישי, בראשות גנץ, גילו ללא הודעה מוקדמת את משרדי החברה סגורים, עכשיו כבר נודע שהחברה פיטרה את 32 העובדים הנותרים. מה עומד מאחורי סגירת החברה?

החברה הייתה אמורה להימכר ל-NSO,   חברת סייבר היקפי, אך העסקה התפוצצה. הסיבה לכך היא שהממשל האמריקאי הטיל מגבלות על עסקאות עם האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג, אחד המשקיעים בממד החמישי.

מיהו אותו וקסלברג המסתורי שהממשל האמריקאי לא רוצה עסקים איתו? וקסלברג, הנחשב מקורב של פוטין, תושאל  לגבי  המעורבות הרוסית בבחירות ועל  תשלום דמי השתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שנטען שהייתה מעורבת ביחסים עם טראמפ. לפי הפרסומים, התשלומים הועברו באמצעות קרן ההשקעות קולמבוס נובה, שבבעלותו.

32 העובדים הנותרים בממד החודשי יסיימו את עבודתם בסוף החודש, ולטענת החברה כולם נקלטו במקומות אחרים.  גנץ עדיין משמש כיו"ר החברה.

כעת מנסים בממד החמישי למכור את הטכנולוגיה של החברה, טכנולוגיית איסוף ומודיעין עבור גופי אכיפה אזרחיים, לחברה אחרת שתשתמש בה. החברה במגעים עם גוף ממשלתי אזרחי גדול בישראל ועם חברה ישראלית בענף הטכנולוגיה מהמגזר הפרטי.

מהחברה נמסר בתגובה: "נוכח קשיי השקעה שאינם תלויים בחברה, ולאחר חודשים של עיסוק בתהליכי מיזוג ומכירה החברה צפויה להפסיק את פעילותה. "החברה מקיימת מגעי המשך למכירת המוצר הטכנולוגי שמטבע הדברים לא ניתנים לפירוט".