תיירות    

איך תבחרו את דירת האירוח המושלמת?

מעודכן ל-01/2020

התחלתם כבר לתכנן את החופשה הקרובה שלכם? בחרתם יעד והזמנתם כרטיסי טיסה? כל מה שנותר לכם כעת הוא למצוא מקום ללון בו ■ אם תעדיפו להתגורר בדירת נופש, ולא במלון, תוכלו למצוא ברשת ים של אפשרויות הכנו עבורכם מדריך מפורט הכולל הסברים וטיפים, שיעזרו לכם לבחור ולהזמין את הדירה המתאימה לכם ביותר

בימינו יותר ויותר תיירים בעולם בכלל וגם בישראל בוחרים לבלות את החופשה שלהם בדירות נופש. מדובר בדירות שבעליהן עזבו אותן לתקופה מסוימת, או לחילופין בדירות להשקעה, מרוהטות ומוכנות למגורים, שבעליהן מעוניינים בהכנסה נוספת. אפשרות זו אידיאלית במיוחד למשפחות שרוצות לבלות יחדיו בבית עם מרחב משותף ולא בחדרים נפרדים בבית מלון.

מבחר הדירות הוא עצום, ועשרות אתרי אינטרנט – שעם המוכרים שבהם נמנים למשל HomeAway.com ו-airbnb – מנסים לתווך בין בעלי הנכסים לבין התיירים שמחפשים מקום ללון. האתרים הללו מציעים מידע על דירות להשכרה לטווח קצר ברחבי העולם, לפי קטגוריות ובפילוח לפי טווחי מחירים.

מה היתרונות של דירה על חדר במלון?

  • צמצום עלויות: דירה לרב תהיה זולה יותר ומרווחת יותר מחדר מלון. במחיר של חדר קטן במלון נוכל להשיג דירה מרווחת ואפילו בית פרטי.
  • מרחב ונוחות – דירת נופש היא פתרון מצוין למשפחות שמטיילות עם ילדים קטנים – כשלא תמיד אפשרי להצטופף בחדר אחד, ולשכן אותם בחדר נפרד זה יקר ולא בטיחותי.
  • אבזור וכשרות – הדירות ברובן מגיעות עם מטבח מאובזר שקל להכשיר ולבשל בו ארוחות. נח במיוחד לשומרי כשרות שמתקשים לעיתים להשיג אוכל כשר או משלמים עליו ביוקר.
  • חוויה אותנטית – כשמתארחים בדירה בשכונת מגורים, להבדיל מאזור של בתי מלון, יש אפשרות לטעום מההווי המקומי – למשל כאשר מסיירים בסביבה, קונים במכולת וכדומה – וכך בעצם חווים את החוויה המקומית ולא רק מטיילים במרכזי התיירות.

איך בוחרים דירה מתאימה?

דבר ראשון נרשמים לאחד האתרים שמתווכים בין יחידות האירוח ללקוחות. למשל AIRBNB, שמציע גם 150 שקל במתנה להזמנה הראשונה שלכם.

בדך כלל קיימת אפשרות סינון שבה מגדירים את סוג הנכס המבוקש. תוכלו  לבחור בין מגוון סוגי נכסים – החל במזרן מתנפח בחדר משותף ועד חווה פרטית.

עליכם לסנן את האזור המבוקש, לפי מדינה\עיר\כתובת מדויקת ולבחור באופציה HOMES.

לאחר מכן ניתן לסנן את יחידת הדיור המתאימה ביותר, באמצעות מגוון מסננים.

תאריכים (DATES)

בתור מסנן ראשון, הגדירו את התאריכים שבהם אתם מעוניינים לקיים את החופשה.

מספר האורחים

עליכם להגדיר את מספר הנפשות שיתארחו בדירה. צריך לסמן מספר מבוגרים, ילדים ותינוקות.

יש דירות שבהן ממספר מסוים של אורחים המחיר יעלה. אם אתם באים עם ילדים או תינוקות, הגדירו את מספר המבוגרים, ובהודעה לבעל הנכס ציינו את מספר הילדים והתינוקות, ושאלו אותו האם אפשר לקבל את הדירה במחיר הבסיסי.

סוג הנכס

זהו המסנן החשוב ביותר. אם אתם מעוניינים לקבל בית פרטי, צימר, דירה או יחידה פרטית – ולא חדר עם עוד אורח או חדר פרטי בבית משותף – עליכם לבחור באופציה של ENTIRE HOME.

המחיר

באתר יש בתים לכל תקציב. כדי לקצר את התהליך ולהימנע מהצגה של בתים יקרים שלא ברמת התקציב שלכם, יש להגדיר את התקציב. במסנן זה רצוי לגלות מעט גמישות בהגדרות, כך שאם למשל התקציב שלכם הוא 250 שקל, כדאי שתגדירו לאתר לחפש בתים עד 299 שקל, וכך לא תפספסו בתים מעולים בשביל חיסכון של כמה שקלים.

טיפ: באזורים שבהם מחיר דמי הניקיון הוא גבוה (לדוגמה ארה"ב), כדאי להגדיר מחיר גבוה יותר –  כיוון שהמחיר המוצג הוא מחיר ללילה (ללא התוספות של עמלות ודמי ניקיון), לפעמים בדירה בה המחיר ללילה הוא גבוה, מחיר דמי הניקיון יהיה נמוך יותר וכך אפשר בסכום הכללי לשלם פחות.

INSTANT BOOK

מסנן זה מאפשר הזמנת בית, בלי שבעל הבית יאשר את הבקשה להתארח אצלו. לא בכל בית זה אפשרי ולכן יוצגו רק בתים שבהם האופציה הזאת קיימת.

טיפ: קחו בחשבון שבבתים שבהם בעל הבית מאשר את הלקוחות שלו (ובעצם מפעיל סינון), זה יכול להעיד על כך שהבית שמור יותר ומטופח יותר.

מסננים נוספים (MORE FILTERS)

בחלק זה מופיעים פרמטרים חשובים, כמו כמה חדרים יהיו בבית, האם יש מכונת כביסה, מזגן, הסקה. האם מותר לעשן או להכניס חיות, מה השפות שמדברים המארחים ועוד.

מהם הדברים שחשוב לבדוק?

אחרי שסיננתם דירות לפי כל הפרמטרים שחשובים לכם, אפשר להתקדם ולהתמקד.

מיקום: אם לדוגמה בחרתם בעיר בלד בסלובניה ואתם מעוניינים בבית ממש על האגם, תלחצו על הפלוס שבמפה ותתקרבו לאזור האגם, היצע הדירות יתחלף לדירות שקרובות לאגם.

דירוג: לא כדאי לבחור בדירות שהדירוג שלהן נמוך מ-4.6 כוכבים. מצד שני, לפעמים יש דירות חדשות ללא דירוג או תגובות, ואם תהמרו עליהן תוכלו לזכות בדירות יפיפיות במחיר אטרקטיבי במיוחד…

תמונות: תמונה אחת שווה אלף מילים. בתמונות תוכל לראות אם הבית לטעמכם, אבל חשוב להתמקד בפרטים הקטנים שחשובים לכם. לדוגמה, אם אתם מתכננים לבוא עם ילדים קטנים, כדאי לבדוק שהבית נראה בטיחותי ואין בו גרמי מדרגות מסוכנים.

טיפ: אם התמונות יש כמות גבוהה של חפצי נוי, ספרים ופריטים קטנים, ייתכן מאוד שהבית משמש בדרך כלל כבית מגורים ורק לעיתים משמש כדירת אירוח. מדירות כאלה עדיף להימנע – הן תהיינה לרוב פחות נקיות, הארונות יהיו מלאים ולא יהיה איפה לאחסן דברים ובמקרר יהיה אוכל…

תגובות: חשוב מאוד לקרוא את כל התגובות בעיון. אמנם הן כתובות בשפה זרה, אך תוכלו לתרגם אותן בעזרת google translate. כדאי גם לשים לב לכמות התגובות ולסוג המגיבים. לכל אחד יש סטנדרטים שונים. אם האנשים ששהו בדירה והגיבו מטיילים בסגנון שונה מכם והסטנדרטים שלהם שונים, התגובה לא בהכרח תוכל להועיל לכם.

אופן ההזמנה (ב-airbnb)

אחרי שבחרתם דירה ווידאתם שהכול מוצא חן בעיניכם ואתם מעוניינים להזמין, יש שתי אפשרויות:

דירות שניתן להזמין מיד או דירות שבהזמנתן יש לחכות לאישור (אם לא זקוקים לאישור של בעל הבית, יהיה רשום לכם בריבוע האדום BOOK, ואם צריך לחכות לאישור – יהיה רשום request to book).

בשתי האפשרויות ניתן ללחוץ מיד על הזמנה (בכפתור האדום) או להתכתב מעט עם בעל הבית (בלחיצה על contact host), כדי לראות אם יש כימיה ולברר דברים שלא לגמרי מובנים, אם יש כאלה.

לאחר ההזמנה

אחרי שביצעתם את ההזמנה תוכלו לתקשר עם בעל הדירה בהודעות באתר או בפלאפון/מייל – לפי הדרך שנוחה לו ולכם.

ניתן לברר אצל המארחים פרטים על דרכי ההגעה הנוחות, אטרקציות באזור ומה המרחק שלהן מהדירה, אפשרויות חניה וכדומה.

למרות שהדוגמה היא על הזמנה ב-airbnb ניתן כמובן להזמין דירות גם באתרים אחרים, כמו לדוגמה BOOKING, שלבי ההזמנה והבדיקה זהים (בבוקינג לא תמיד ניתן לדבר עם בעל הדירה לפני ההזמנה).

זהירות!

לעיתים במסגרת ההתכתבות עם בעל הבית, הוא יציע לכם להעביר את התשלום באמצעים אחרים ולא דרך האתר. במקרה הטוב תרוויחו הנחה קטנה, אבל במקרים רבים אתם עלולים ליפול במלכודת עוקץ, לשלם על בית שלא קיים ולא לקבל תמורה. לכן כל פעולה שקשורה בכסף חייבת לעבור דרך האתר – רק כך יש אחריות אם לא מקבלים מה שמזמינים.

מצלמות נסתרות באייר.בי.אנד.בי – איך מתמודדים?

מחקר חדש קובע: בתל אביב פי שבעה דירות אייר בי אן בי מבניו יורק