תוכן ממומן    

אילו דברים צריך לקחת בחשבון כשמחפשים דירות למכירה

דירות למכירה הן אחד הנושאים שיותר קשה לדבר עליהם כאן בישראל. בעיקר אם אתם זוג צעיר שכבר מעוניין ביציבות. מכיוון שמדובר בהחלטה הכי גדולה בחייכם עד כה וכנראה גם בהוצאה הכי רצינית, כדאי להיכנס לזה לאט לאט ובעיקר בזהירות. איך עושים את זה? מה כדאי לדעת כשמחליטים לקנות דירה חדשה ומהם הדגשים שיש להתייחס אליהם? על כל אלו, במאמר שלפניכם!

4 דגשים חשובים בחיפוש אחר דירות למכירה

ובכן, ברור לכולם שאי אפשר פשוט לקפוץ על הדירה הראשונה שמוצאים. דירות למכירה הן עסק לא פשוט בכלל הדורש תכנון, בדיקה מעמיקה ובעיקר סבלנות. את החיפושים אפשר להתחיל פשוט מיצירת רשימה ממוקדת של כמה פרמטרים:

  • מדוע החלטנו לעבור? – תכינו כוס קפה, שבו בנוח בסלון ונסו להבין למה החלטתם בעצם לעבור דירה; האם אתם מעוניינים להרחיב את המשפחה? האם הגיע הזמן לשדרוג לדירה גדולה, מרווחת ומשופצת? האם מאסתם בחיי העיר או הכפר ומתחשק לכם לעבור לאיזור שונה לחלוטין? בהתאם לתשובות שלכם, יהיה קל יותר למקד את החיפוש.
  • איפה אנחנו רוצים לגור? – כדאי גם לחשוב היכן אתם מעוניינים לגור – האם בעיר או בכפר, בקרבה למרכזי קניות, אם המשפחה מתוכננת להתרחב בקרוב אולי כדאי לשקול קרבה למוסדות לימוד? כל אלו ישפיעו על איכות החיים שלכם ובהתאם אליהם יש לשקול את הדירה החדשה..
  • כמה חדרים? – כשיודעים פחות או יותר מהי התכנית העתידית ולמה אנחנו עוברים דירה, קל יותר להבין מה הצורך מהדירה החדשה מבחינת גודל. אם המשפחה תתרחב בקרוב כדאי לבחור בבית או דירה שבה מספיק חדרים בשביל כולם. אם מדובר בדירה להשקעה באיזור של אוניברסיטה למשל, אפשר לבחור דירה קטנה יותר או דירה גדולה שתהיה מיועדת לכמה שותפים.
  • מה לגבי התקציב? – זהו כנראה הסעיף שאף אחד לא ממש רוצה לחשוב עליו, בכל זאת כנראה מדובר בהוצאה הכי גדולה בחייכם עד כה. יש לוודא מהו התקציב העומד לרשותכם, האם יש צורך להגדיל אותו ואם כן כיצד תעשו זאת. ההמלצה בשלב זה של חיפוש דירות למכירה תהיה כנראה להתייעץ עם אנשי מקצוע שיעזרו לכם להבין בדיוק מהן האפשרויות שלכם בהתבסס על הצרכים, הדרישות והתקציב שלכם.

תרשו לעצמכם להתרגש!

 כעת כשאתם יודעים בדיוק מה עליכם לעשות, אתם יכולים לצאת לדרך! אין ספק, דירות למכירה עלולות להיות עסק מעט מלחיץ, אבל לא בשבילכם. אתם תבואו מוכנים ומזומנים לתהליך, תעבדו באיטיות ובזהירות ובעיקר בשיקול דעת. בקרוב מאוד תתחילו בחיים החדשים שלכם (או להכנס לשוק הנדל"ן ולהתחיל להרוויח ממנו), כשברשותכם הנכס שחלמתם עליו מזה שנים!