חדשות    

אילת או עקבה: מה עדיף?

תמונה:PIXABAY

עקבה השכנה לאילת אולי לא פופולרית כמו סיני, אבל מתחילה למצב את עצמה כאלטרנטיבה הזולה הרבה יותר למחירי אילת. בניגוד לסיני שיוצרת הרבה באזז, עקבה נשארה עד היום מתחת לרדאר, וישראלים רבים המעוניינים בנופש קרוב לבית, עדיין מתלבטים בין שתי הערים. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-2013 יצאו לירדן דרך מסוף יצחק רבין 56.3 אלף ישראלים ב-2014 55.7 אלף, וב-2015 – 51.9 אלף (הנתונים מתייחסים ליהודים וערבים), אבל אילת, למרות הטענות של הישראלים על המחירים הגבוהים, עדיין שומרת על מעמדה כבירת הנופש של ישראל.

אם אתם כבר מתחילים לתכנן את החופשה שלכם הקיץ, או שאולי נופש חורפי עושה לכם את זה,  אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.עקבה מול אילת- פעילויות, מלונות, מחירים ומה עם המצב הביטחוני?

  1. זמן הגעה: אין הבדל משמעותי בזמן שלוקח להגיע לאילת ולעקבה. המעבר לעקבה לוקח קצת יותר זמן, אבל זה לא אמור להיות הבדל משמעותי. לאילת אפשר להגיע בנסיעה של כחמש שעות מאזור המרכז,  או בטיסה קצרה של כארבעים דקות,לא כולל עיכובים.

לעקבה מגיעים  דרך מעבר הגבול יצחק רבין (מסוף מערבה),  הממוקם 3 ק"מ מאילת ופתוח מדי יום בשעות: 6:30-20:00 (ו' ושבת 8:00-20:00). אפשר להגיע עם הרכב הפרטי, או במונית מאילת.

יש לא מעט חברות ישראליות כמו "אברהם טורס",  "נופר נופש וטיולים", "מצדה טורס" ועוד, שמוציאות באופן סדיר ורציף טיולים לירדן (בעיקר לפטרה ולוואדי ראם). החברות ישמחו גם למכור לכם חבילות לינה בעקבה. לחלק מהחברות ניסיון של יותר מ- 20 שנה,  מאז הסכם השלום שנחתם ב-1994.

  1.      מלון: מחירי המלונות בעקבה נמוכים משמעותי מאלה של אילת. מצד שני, באילת  יש מגוון רחב הרבה יותר של מלונות, במיקומים שונים ובדרגות שונות. תוכלו להזמין מלון עצמאית, או להעזר בסוכנים שיעשו עבורכם את ההזמנה. באינטרנט ניתן למצוא מחירים טובים,  אך קחו בחשבון שלחברות התיירות כמו"נופר נופש וטיולים" יש קשרים עם סוכנים מקומיים, והן יוכלו להשיג חדרים טובים יותר במחיר דומה ואולי אפילו זול יותר.

שלושה בתי מלון מהמובילים בעקבה הם קמפינסקי, מובנפיק טאלה ביי ורדיסון, אך יש מלונות נוספים ועקבה נמצאת בתנופת בניה משמעותית בשנים האחרונות.  המלונות הם בדרגת 4-5 כוכבים, מפנקים ומפוארים מאוד. המחירים לדוגמה לחדר זוגי בחורף 2017 היו:

Moevenpick Resort & Spa Tala Bay Aqaba 566 ש”ח

InterContinental Aqaba Resort 631 ש”ח

DoubleTree by Hilton Hotel Aqaba 326 ש”ח

המחירים בקיץ מעט יותר גבוהים:

Moevenpick Resort & Spa Tala Bay Aqaba 792 ש”ח

Kempinski Hotel Aqaba Red Sea 679 ש”ח

DoubleTree by Hilton Hotel Aqaba 326 ש”ח

Radisson Blu Tala Bay Resort Aqaba 558 ש”ח

באילת מחירי החורף במלונות היוקרה באילת:

מלכת שבא אילת בדרגת 5 כוכבים – כ- 1760 ש"ח לזוג

הרודס פלאס בדרגת 5 כוכבים- 923 ש"ח לזוג

דן אילת בדרגת 5 כוכבים- 800 ש"ח.

בקיץ ובתקופת החגים מדובר במחירים שונים לגמרי, אם בכלל תצליחו למצוא מקום במלונות המובילים, ומתחילים בכ- 1500ש"ח.

  1. אוהבים אותנו שם?: טוב,לגבי אילת התשובה די ברורה, כל עוד לא שרפתם את החדר במלון, באילת אוהבים תיירים והרבה. ישראלים הם אמנם לא אלופי העולם בשירות, אבל באילת מאוד משתדלים.

בעקבה לעומת זאת, המצב קצת יותר מורכב. נכון, יש לנו הסכם שלום עם ירדן כבר שנים רבות, אבל הקולות שנשמעים משם לא ממש אוהדים את ישראל. מצד שני, בסיני הרבה יותר מסוכן, והישראלים נוהרים לחופים למרות זאת. כך או כך, ישראלים שחזרו מעקבה דיווחו על יחס מצוין, ותחושת ביטחון ושלווה באזור המלון והעיר. אם זה עוזר לכם להחליט,  רוב התיירים המבקרים בעקבה מגיעים ממדינות כמו אנגליה, גרמניה, רוסיה ופחות ממדינות ערב.

  1. אטרקציות: מי שלא ביקר באילת בשנים האחרונות ומיצה את האטרקציות, לעיר אילת יש הרבה מה להציע. מהמצפה התת ימי ועד הפעלות אגדו במלון שמתאימות במיוחד למשפחות עם ילדים, אילת מכוונת היטב לטעם ולצרכים של משפחה ישראלית. בנוסף, אילת מציעה חופים קרירים ונקיים, שרובם קרובים מאוד לטיילת ולמלונות הסמוכים לה.  העיר עקבה לא מצטיינת באטרקציות כמו שכנתה הישראלית, אבל המלונות מציעים שלל פינוקים, והם נמצאים קרוב למרכז העיר או באזור מעט מרוחק יותר .

בתי המלון בטאלה ביי למשל מתפרסים על  שטחים גדולים, כך גם אם הם מלאים לא מורגש עומס. במלון מובנפיק טאלה ביי יש כמה בריכות, ומגוון מסעדות בשטח המלון, וגם חוף ים גדול ואטרקטיבי. תוכלו למצוא כן מגוון פעילויות ספורט ימי כמו בננה, אופנועי ים, סירות עם רצפת זכוכית, אבובים וגם אפשרויות צלילה טובות, כל אלה במחיר זול יותר מאשר באילת.

  1.  החופים: החופים של אילת ועקבה אולי לא נראים כמו אלה של סיני, אבל חופי עקבה מציעים חווה הרבה יותר שלווה, והרבה פחות צפופה מאלה של אילת. ישראלים שביקרו מעקבה משבחים את הניקיון המוקפד של החופים, וטוענים שיש לישראל הרבה מה ללמוד בנושא מהירדנים.
  2. הוצאות נלוות: עם ההגעה למעבר הגבול בדרך לעקבה, תאלצו להיפרד בצד הישראלי מ- 101 ש"ח עבור אגרת מעבר. אפשר לשלם אותה מראש באינטרנט ולהוציא אותה במעבר במכשיר אוטומטי (בתנאי שהתשלום נעשה לפחות יום אחד לפני). בצד הירדני תשלמו ביציאה עוד 15$. בנוסף קחו בחשבון את עלות המונית ממעבר הגבול למלון. באילת ההוצאות הנלוות תלויות בכם, והשמים הם הגבול. החל בשופינג פטור ממס בקניון ועד בילוי בפאב המקומי, אם תוציאו את האף מהמלון זה יעלה לכם לא מעט כסף.