שוק ההון    

אלביט – תספק מערכות מודיעין מוטסות למדיה באסיה בתמורה ל-112 מיליון דולר

אלביט מערכות, בניהולו שצלאל מכליס, זכתה בעוד חוזה גדול במזרח אסיה. החברה זכתה במכרז בהיקף של 112 מיליון דולר לאספקת מערכות מודיעין מוטסות למדינה באסיה פסיףיק.החוזה הוא למשך 6 שנים.

מאלביט נמסר, כי צבר העבודות שלהגדל בכ-43 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי של 2018 לכ-8.1 מיליארד דולר בסוף הרבעון. הצבר גדל בסוף הרבעון החולף בכ-467 מיליון דולר בהשוואה לרמתו בסוף הרבעון המקביל ב-2017. צבר זה אינו כולל את צבר העבודות של חברת תעש, שרכישתה על ידי אלביט מערכות הושלמה אתמול.

לאחרונה זכתה החברה במכרז בהיקף של כ-167 מיליון דולר, גם הוא במדינה באסיה פאסיפיק לאספו פתרון מודיעיני מוטס, מעקב, זיהוי ואיכון של מטרות, כחלק מהמגמה של ביקוש לפתרונות מודיעין מבוססי מטוסים ללא טייס שמציעה החברה לתקופה של 20 חודשים.

כמו כן, זכתה אלביט בספטמבר בחוזה בהיקף כספי של 173 מיליון דולר לאספקת עמדות נשק ימיות, שנשלטות מרחוק עבור חיל הים ומשמר החופים של מדינה במזרח אסיה. החוזה יבוצע על פני תקופה של חמש שנים. עמדות הנשק הימיות שסופקו יכללו מקלע 12.7 מ"מ ותחמושת, מערכת בקרת אש מתקדמת של אלביט מערכות, וחליפה אלקטרו-אופטית ניידת ליום ולילה בעלת יכולת מעקב אוטומטי אחרי המטרה.

ברבעון השלישי  הציגה אלביט רווח רבעוני בסך של כ- 64 מיליון דולר ברבעון, שהם 1.5 דולר למניה – גידול של 4% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017. הגידול ברווח נבע מירידה בהוצאות המימון ובעיקר מקיטון בהפרשות למס.

אלביט מערכות – הרווח גדל ב-4% ל-64 מ' דולר הודות לקיטון בתשלומי מס; צבר ההזמנות גדל בכ-43 מ'