שוק ההון    

אמות קנתה עוד חצי מקניון קריית אונו

חברת הנדל"ן המניב אמות, שכבר מחזיקה ב-50% מקניון קריית אונו דיווחה שתרכוש המחצית הנוספת של הקניון מידי נכסים ובניין תמורת 545 מיליון שקל.

הקניון הוא בהיקף של כ-23 אלף מ"ר, וכולל חניון מקורה בשטח של כ-70 אלף מ"ר ובו כ-1,480 מקומות חניה ומעליו שני מגדלי משרדים בשטח של כ-19 אלף מ"ר.
על פי הערכות, נכסים ובניין החליטה למכור את הנכס כדי להמשיך את מגמת הורדת המינוף בחברה. סיבה אחרת היא חשש מהיחלשות  של מרכזי המסחר, בעקבות כניסתה של אמזון והסחר באינטרנט בכללותו.

המחצית שמחזיקה נכסים ובניין בנכס רשומה בספרי החברה לפי שווי של 500 מיליון שקל, כך שהחברה צפויה לרשום רווח הון בסדר גודל של כ-45 מיליון שקל בגין העסקה.

שיעור התפוסה של הקניון עומד על 96% והחברה מעריכה כי ה-NOI(הכנסות מתואמות מדמי שכירות) בתפוסה מלאה עומד על כ-68 מיליון שקל לשנה.

אבי מוסלר מנכ"ל אמות אמר  כי "מאחר שאנו מחזיקים ב-50% מהקניון ראינו את ההזדמנות להגדיל את הפוזיציה שלנו, זהו קניון חזק ומוביל באיזור עם שוכרים יציבים, אנחנו מכירים אותו היטב, כל גרגיר וכל אבן בו, את ההתנהלות שלו, האיתנות שלו ואת הפוטנציאל שלו. כמו כן, אנו רואים כי ישנה תנופה משמעותית של בנייה למגורים בכל האזור המהווה פוטנציאל גדול גם עבור הקניון, כל אלו היוו את הסיבות להגדלת חלקנו בו".

בנוסף ציין מוסלר כי "ביצענו גיוס אג"ח מצוין השבוע ואין ספק שרכישת הנכס והגיוס המוצלחים יתנו לנו מרווחים פנומנאליים. את הגיוס ביצענו בריבית של 0.9% למח"מ של 8 שנים, והרכישה היא בתשואה של למעלה מ- 6%, אלו יתנו לנו מרווחים גבוהים לאורך