חדשות    

אמזון הורידה את עמלות ההמרה ל-2% – איך זה ישפיע על חברות האשראי?

אחד הטיפים הידועים לגבי כל קנייה באינטרנט היא לא לקנות בשקלים, והסיבה היא העמלות הגבוהות של ההמרות. אבל נראה שזה קצת עומד להשתנות. בחודש שעבר אמזון הפחיתה את עמלת המרת המט"ח מ־7%-6% לכ־2.2%-2.5% – וכך הפכה לזולה יותר מהעמלה על המרות המט"ח בכרטיסי אשראי בישראל.

כיוון שמשנה לשנה יותר קונים בחו"ל הן באינטרנט והן בחנויות פיזיות בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים,  יש חשיבות רבה לעמלת ההמרה המוזילה את הקנייה.

כמה העמלות בחברות האשראי?

 מקס גובה עמלת המרת מט"ח של 3%, כאל 2.8%, וישראכרט העלתה את העמלה בספטמבר מ־2.3% ל־2.5%.  עם זאת, שער ההמרה באמזון לא קבוע כי הוא קשור בשער חליפין פנימי של האתר – כלומר נע בין שער נמוך מרוב כרטיסי האשראי בישראל לבין שער דומה לזה שמציעות חברות האשראי.

זו מהפכה של ממש, כי עד עכשיו ההמלצה הייתה לקנות במטבע המקומי, למשל דולר בארצות הברית ויורו באירופה. עכשיו משתם לקנות בשקלים. לא מדובר רק במוצרים של אמזון או במשלוחים של אמזון, אלא בכל מוצר שנמכר באמזון.

הסיבה ברורה: אמזון שפתחה אתר בעברית ומאפשרת למוכרים ישראלים למכור מתוצרתם מהארץ רוצה לבסס את מעמדה בישראל. בין היתר אפשרה בימי הקניות האחרונים משלוח חינם, שיתפה פעולה עם בנק הפועלים ועוד

ירידת עמלות מט"ח באמזון כמובן צפויה להשפיע גם על אתרים אחרים וייתכן שגם על חברות האשראי – לפחות במבצעים מוגבלים, שאולי יכוונו רק לקניות אונליין. אם לא, המשמעות היא שאמזון תרוויח את עמלת ההמרה במקום חברת האשראי.

עם זאת, יש כמה כרטיסי מועדון או של חברות שנמצאות בהסכמים עם חברות האשראי המציעים עמלות נמוכות יותר משל אמזון. הכרטיס של קבוצת "כזה אני רוצה!" מבית מקס, למשל, מציע עמלת המרה בקניות בחו"ל (פיזיות ואונליין) בגובה של 1%. העמלה בכרטיס פליי קארד היא 1.4% (1.2% בפרימיום), אבל גם השימוש בכרטיסים הללו לא חינמי ויקר למדי.

רוכשים עם כרטיס אשראי בחו"ל? שימו לב לעמלת ההמרה – היא יכולה להגיע ל-4%!

שער המרה – מה זה? ואיך משיגים את השער הטוב ביותר?