חדשות    

בבנקים מבקשים לסגור את כל הסניפים

חשבון בנק, קרדיט: shutterstock

ועדי העובדים במערכת הבנקאית ביקשו מהמפקחת על הבנקים חדוה בר להורות על סגירת כל סניפי הבנקים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, ולהשאיר רק את שירותי הקופה פתוחים ובשעות הבוקר בלבד.

הבנקים נחשבים חיוניים והיום הממשלה אישרה החרפה של המגבלות במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה, אך גם במסגרת החרפה זו סניפי הבנקים המוגדרים שירות חיוני, אמורים להישאר פתוחים. אם כי בשל החלטת בנק ישראל מדובר בכמה סניפים גרעיניים בלבד.

"לפי נתונים שנמסרו לנו עולה כי יש מספר בלתי מבוטל של עובדי הבנקים אשר נדבקו בנגיף הקורונה עקב המגע שלהם עם לקוחות הבנק. אין כל צל של ספק, כי אותם עובדים מסכנים את לקוחות הבנקים האחרים שאיתם הם באים במגע, את חבריהם לעבודה ואת פעילות הסניף בכלל", כותבים ראשי הועדים במכתב.

על המכתב חתומים עשרה ראשי ועדים של כלל הבנקים במערכת. לדבריהם, ישנה פעילות רבה של הציבור בסניפים בימים אלה, שכוללת בחלקה הגדול פעולות שניתן לבצע באמצעים אחרים כמו בטלפון או בערוצים הדיגיטליים. "הציבור אשר פוקד את סניפי הבנקים בימים אלה מסכן את עצמו ואת עובדי המערכת הבנקאית באופן חסר תקדים", הם כותבים. יתר על כן בכמה סניפים שנחשדו בקורונה הצוות הוחלף והסניף חוטא.

ועדי העובדים גם מציינים כי הנגיף עשוי לעבור גם באמצעות שטרות ומטבעות, אשר הלקוחות מוסרים לעובדי הבנק, מה שמגביר עוד יותר את הסיכון להידבק בנגיף. ראשי הועדים גם מזכירים כי ממילא משהוחלט על השבתת התחבורה הציבורית, עובדים רבים לא יוכלו להגיע למקום עבודתם, ולכן ממילא יהיה קושי במתן שירותים בנקאיים שוטפים בסניפים.

למרות צמצום הסניפים ואף שנקבע כי יש לקבוע מראש תור לפני ההגעה לסניף, וכי על הבנקים לעודד ככל הניתן את הלקוחות לבצע שירותים בערוצים הדיגיטליים. אולם נראה כי לדברי ועדי העובדים הצעדים הללו אינם מספיקים, ויש תנועת קהל ערה בסניפים.

מקדונל/ס סוגרת את הסניפים בארץ – גם משלוחים