תוכן ממומן    

בדיקה דירה חדשה מקבלן

FREEPIK

בדיקת דירה חדשה מקבלן, או בדק בית, עוזר לקבל את התמורה מלאה מדירה חדשה מקבלן, שכן הוא עוזר לממש את האחריות שיש לקבלן על תוצאות הבנייה, ע רמת הגימור, ועל כל מה שמתבקש לפי התקנות והרצון הטוב – ולתקן כל ליקוי רלוונטי.

שכן, כאשר נכנסים לדירה חדשה – לא ברור אם יש ליקויים, בעיקר אם הכל נראה טוב. אין סיבה לבדוק או לאתר, ועם זאת, אם בכל מקרה בודקים ומחפשים – ובמקרה ונמצאו, אפשר שהקבלן יהיה אחראי לתקן את זה.

 

מה כוללת בדיקת דירה חדשה מקבלן?

בדיקה שכזו תכלול את הפריטים הבאים:

  1. בדיקת דירה חדשה מקבלן, יכולה לכלול בדיקת תוכניות אדריכליות מקוריות. שזה אומר בדיקה של תוכניות המבנה, של החשמל, של המפרט הטכני ושל חוזה התאמתן בפועל למה שנבנה. כמו גם, לבדוק כי מבחינת המבנה – שהוא עומד בכל התקנות הקשורות לחוקי תכנון ובנייה.
  2. בדיקת דירה חדשה מקבלן של חברת הדר בדק בית מקצועי , יכולה גם לכלול בדיקה של מבנה ובדיקה של ליקויים בשלד. שזה אומר, לבדוק את תקינות הגג, בין אם רעפים או בטון, את תקינות ושלמות כמו גם איכות הקירות, החיפויים, הריצוף, הטיח והצבע.
  3. בדיקה של איטום – מבחינת תקינות (אפשר לעשות גם מבחן הצפה), מבחינת איכות חומרי האיטום ומבחינת עבודת הגימור. בדיקה שתתבצע באזורים רלוונטיים לבדיקה – כמו גג, מרתף, דלתות, חלונות, וכיוצא בזה.
  4. יתרה מכך, אם כבר נגענו באיטום – אז גם אינסטלציה, מים, וצנרת הביוב קשורות למים – ועל כן, בדיקה של מערכות ניקוז, בדיקה של חיבורי צנרת, בדיקה של לחץ מים, בדיקה של רטיבות, איתור נזילות, בדיקה של כלים סניטריים, של איטום אמבט, של כיורים ומקלחונים, של דוד שמש ובדיקה של מפרט הדירה והתאמתו כמו גם יישומו בפועל. על כן, הבדיקה הולכת ונראית יסודית יותר ויותר.
  5. במעבר חד ממים לחשמל – הרי שיש לבדוק את נקודות החשמל, ואם הן מתאימות לתקן ולסטנדרט וכו', כמו גם למפרט המתכונן – ולבדוק את מערכת החשמל הפנימית, כמו גם החיצונית. הדבר כולל בדיקה של לוחות חשמל, מערכות חימום מים ומערכות לגילוי אש.
  6. ישנן בדיקות שקשורות דווקא לאזור שמחוץ למבנה – בין אם מדובר על חומות, גינות, חצרות, חסמן, חניה – וכיוצא בזה. כמו גם בדיקות של מיזוג אוויר והסקה – שכן גם כאן יש תקנים והוראות יצרן, ויישום ההנחיות ומפרט המבנה בפועל, על ידי מה שבאמת נעשה. ובאם המערכת מתאימה באופן תקין לחלל, באם היא יכולה להשפיע על הטמפרטורה בו, במידה מספקת וכיוצא בזה.
  7. יחד עם זאת – בדיקה של קרינה, גז וזיהום אוויר, וכל דבר רלוונטי אחר באם נעשו עבודות נגרות, גבס, מסגרות, חיפוי אבן, אלומיניום וכיוצא בזה.

 

התוצאה הסופית

בסופו של דבר, בדיקת בדק הבית, במסגרת בדיקת דירה חדשה מקבלן אמורה להפיק דוח ממוחשב, שיש בו הן תמונות, והן הסברים – על הליקויים שנמצאו במבנה, אם בכלל – ומתבקש לתקנם. אמורה גם להיערך ביקורת תיאום ממצאים, שעליה יחתום מהנדס. לאחר מכן ניתן להעביר לקבלן, עם הדרישה לתקן, או אפילו להוזיל את עלות ערך הנכס בעקבות הליקויים. לבקשה אפשר שיצורפו זמני עבודה, יחד עם התייחסות כיצד לתקן, וכיוצא בזה – כדי שהתוצאה הסופית, תהיה מבוקרת.