חדשות    

ביטוח דירה לשוכר ולמשכיר – האם הפתרון AIG RENT טוב לכם?

house

ביטוח דירה לשוכר ולמשכיר – האם הפתרון AIG RENT טוב לכם?

ביטוח דירה – תוכלו להרחיב כאן – הוא ביטוח חשוב שמורכב בעצם משני סוגים ש ביטוח – ביטוח תכולה וביטוח מבנה. מדובר על שני ביטוחים שונים , לא בהכרח קשורים. הביטוח הזה חשוב גם כאשר הדירה היא בבעלות, וגם כאשר הדירה היא מושכרת. בפועל כאשר הדירה מושכרת הביטוח מעין מתפצל – המשכירים לרוב מבטחים את המבנה, והשוכרים מבטחים את התכולה.

והנה פיתרון שיכול להיות יעיל וגם זול – חברת הביטוח AIG השיקה  את "AIG RENT", ביטוח המיועד לדירות שכורות. הביטוח החדש מאפשר לכל צד (משכירים ושוכרים) לרכוש את הכיסויים הנחוצים לו בביטוח דירה שכורה: המשכירים ירכשו את ביטוח המבנה והשוכרים ירכשו את ביטוח התכולה.

המודל שפותח, כך מסבירים בחברה,  מאפשר תמחור הגון בכך שכל צד משלם רק על הכיסויים להם הוא זקוק תוך התחשבות בסיטואציות שעשויות להתפתח בין שוכר ומשכיר, ללא תוספת פרמיה. כך למשל, ביטוח מבנה למשכיר המכסה נזק שיגרם למבנה הדירה, כולל גם פטור מהשתתפות עצמית בנזקים שמעל 10,000 שקל, כיסוי לנזק שגרם דייר הבית בזדון עד 5,000 שקל למקרה ועוד.

ב- AIG מסבירים שהביטוח הזה הוא תולדה של צורך שמגיע מהשטח.  על פי נתונים מהשטח שאספה AIG, יש בישראל יותר מ-500 אלף דירות להשכרה והמשמעות היא שיותר מרבע מהישראלים גרים היום בדירה שכורה. לדברי לי דגן, סמנכ"ל ביטוחי רכב ודירה: "המוצר AIG RENT שואף לתת מענה חיוני לשתי האוכלוסיות, השוכרים והמשכירים ובתמחור הוגן".

ובכן, בפועל נראה ש-AIG מכוונת לשוק הזה, והיא אכן יוצאת בביטוחים נוחים. אז אם אתם כבר במסלול מסוים טוב וזול, אולי זה לא יהיה כדאי לכם, אבל מה אכפת לכם לנסות? תוכלו להיות מופתעים לטובה – מסתבר שגם בביטוח מבנה אפשר לחסוך סכום לא קטן. ואם אתם השוכרים אז גם כאן – שווה לנסות. ייתכן שמדובר בביטוח איכותי וזול יותר לשני הצדדים.