ביטוח    

ביטוח מפני נזקי הגשם – יש דבר כזה?

קרדיט: pixabay
מעודכן ל-12/2018

באילו מקרים ביטוח הדירה מכסה את הנזק בעקבות הגשמים? מתי חברת הביטוח תפצה אתכם, מה צריך לעשות כדי שבית משפט יהיה לטובתכם ומי עוד אחראי לנזקי הסופה

 אז הגיע החורף, ואיתו גם…נזקים. באילו מקרים ביטוח הדירה יכסה את הנזק?

נזק מהרוח או נזק מגשם?

לכאורה, התשובה ברורה.  הפוליסה התקנית של חברות הביטוח מכסה נזקי סערה, אלו כוללים גם גשם, שלג, ברד, הצפות ממקור מים חיצוני, נחל, נהר, ים וכדומה, למעט צונאמי. הביטוח אף מכסה נזקי רוח חזקים. מה זו רוח חזקה? רוח שמהירותה עולה על 55 קמ"ש ואך ורק אם ירד גשם בעת רוח זו.

אבל, הפוליסה לא מכסה הכל. ובכלל – כמובן שצריכה להיות פוליסה, אחרת בכלל אין כיסוי, וחשוב להדגיש שהפוליסות לא בהכרח אחידות. יש אולי את הכלל, את הפוליסה "הממוצעת", אבל יש הרבה פוליסות שלא זהות לפוליסה הממוצעת. לכן, חשוב לדעת, בעת האישור/ ההסכמה והחתימה על הפוליסה, מה בעצם אתם מקבלים במקרה שהפוליסה תופעל.

מה הפוליסה לרוב לא מכסה? אין כיסוי על נזקים שמקורם בבית, שאינם תדירים ולא יכולים לנבוע מכל מקרה של גשם. אלו כוללים  נזילת מי גשם מהתקרה או מהקירות, אלא אם כן הגורם שלהם הוא רוח חזקה מאוד ולא הגשם. אתם מביחנים – למעשה, אין באמת ביטוח מקיף/ מלא מפני גשמים.

שימו לב שהדבר גם תלוי בפרשנות של חברת הביטוח, ובית המשפט לא תמיד מקבל את פרשנותם – לא תמיד אפשר לדעת ולאבחן שהשיטפון או ההצפה מקוןרם בגשם או ברוח.

כדי להקטין את הנזק ולהגדיל את הסיכויים שחברת הביטוח תשלם לכם, יש לנקוט כמה פעולות, כמו להציל רכוש שאפשר להוכיח שניתן להציל בגשם החזק, לעדכן את חברת הביטוח מיד, לצלם ולתעד מיד לאחר הנזק ולשלוח לשמאי הביטוח תביעה עם התיעוד.חשוב שלא לזרוק חפצים שיוכחו שניזוקו,  יש לתעד בכתב או בהקלטה כל שיחה עם חברת הביטוח.

גורמים אחרים שאחראים לפצות אתכם על הנזקים הם הרשויות המקומיות במקרים של הצפת מערכות ניקוז למשל או חברת החשמל, אך ורק במקרים שהוכח שהפסקת החשמל בעקבות הסופה גרמה נזקים ושחברת החשמל יכלה למנוע את הנזק.

 

ביטוח דירה – כל מה שצריך לדעת