שוק ההון    

בלגן באיי.די.או: המנהלים של החברה הבת עוזבים

מייסד החברה, סמנכ"ל התפעול וסמנכ"ל הכספים עוזבים את איי.די.או פרופרטיז עקב חילופי השליטה

צוות הניהול הבכיר של איי.די.או פרופרטיז  — החברה־הבת התפעולית של החברה הישראלית — עוזב. רבין סביון, מנכ"ל החברה ומייסדה, עוזב לאחר 13 שנה בחברה.

אליו הצטרפו סמנכ"ל התפעול אייל הורן, שעוזב לאחר 12 שנה, וסמנכ"ל הכספים פלוריאן גולדגרובר, שמכהן מאז 2015.  דירקטוריון החברה, שעברה לשליטה משותפת של קרן אפולו של משפחת דיין ובית ההשקעות גו, לא חידש את הסכמי ההעסקה של אלו בצעד חריגץ.

מסתמן כי ככל הנראה תוקם ועדת איתור לבחירת המנכ"ל החדש. כל השלושה מיועדים לעזוב בספטמבר, אבל נראה כי הם יפרשו בתוך כמה שבועות. זהו צעד חריג מצד  בעלי השליטה החדשים בחברה,  להדיח את המנהלים הוותיקים המזוהים איתה יותר מכול.  צעד זה מעיד על ביטחונם ביכולת שלהם לנהל אותה, משום שהן קרן אפולו והן משפחת דיין פעילות בעצמן בשוק הדיור למגורים להשכרה בברלין ובערים נוספות בגרמניה.

בתחילת 2019 מכרה שיכון ובינוי, שבשליטת נתי סיידוף, 30% ממניותיה של איי.די.או גרופ לאפולו, GO ומשפחת דיין תמורת 720 מיליון שקל ב־87–88 שקל למניה, שבינתיים ירדה ל־65 שקל. שיכון ובינוי רשמה רווח של 363 מיליון שקל במכירה ונותרה עם אחזקה של 7.5% ממניותיה של איי.די.או גרופ.

אומנם לאחרונה ירדה מניית החברה עקב הפרסומים על הקפאת שכר הדירה בברלין, שהוכחשו על ידי החברה כצעד ממשי, אך זו לא סיבת העזיבה אלא  חילופי השליטה.

איי.די.או גרופ מחזיקה בשליטה (38%) בחברת ADO Properties, שפעילה בשוק הנדל"ן המניב למגורים בברלין ונסחרת בבורסה של פרנקפורט בשווי של 2 מיליארד יורו.

איי.די.או פרופרטיז משכירה 23,667 דירות בברלין בדמי שכירות ממוצעים של 6.76 יורו למ"ר לחודש ובתפוסה של 96.9%. החברה רשמה עלייה של 11% בהכנסות ברבעון הראשון של 2019, לצד ירידה של כ־22% ברווח הנקי, בעיקר בשל גידול בהוצאות המימון, בהוצאות ההנהלה ובהוצאות כלליות. הכנסות איי.די.או גרופ צמחו לכ־165 מיליון שקל לעומת כ־149 מיליון שקל ברבעון המקביל ב־2018, בעיקר בשל גידול בפורטפוליו ומכירת דירוטל קונדו.

איי.די.או: לא הוגשה הצעת חוק להקפיא את שכר הדירה בברלין