חדשות    

בלונדון משלמים אגרת גודש – ועכשיו גם אגרת זיהום

pixabay

לונדון העמוסה מצאה פתרון נוח ונכון להפחתת העומס בכבישים – אגרת גודש. אבל, יש בעיה אחרת – זיהום אוויר, וכעת הוחלט על אגרת זיהום.

הרשויות בלונדון פרסמו את "התקן הקשוח ביותר לפליטות פחמן של כלי רכב". המשמעות – יהיה אזור בעיר שיקרא "אזור הפליטות הנמוכות מאוד" (Ultra-Low Emission Zone -ULEZ) , אזור במרכז לונדון ובו  במשך שבעה ימים בשבוע , 24 שעות ביום יהיה אסור להיות מעל התקן המותר.

ראש העיר של לונדון, סדיק קהאן, תיאר את השקת ULEZ כ"ציון דרך בעבור העיר שלנו. האוויר המזוהם שלנו הוא רוצח בלתי-נראה שאחראי על אחד ממצבי החירום הבריאותיים הלאומיים הגדולים ביותר של הדור שלנו, ואנחנו מתכוונים לטפל בכך".

רכבי בנזין שלא יעמדו בתקן יורו 4 ורכבי דיזל שלא יעמדו בתקן של יורו 6 ייאלצו לשלם קנס יומי של 12.5 ליש"ט (16.3 דולר), בנוסף לאגרת הגודש הקיימת בסך 11.5 ליש"ט. נהגי משאיות ואוטובוסים שלא יעמדו בתקנים ישלמו 100 ליש"ט קנס מדי יום. קנס בסך 160 ליש"ט יוטל על נהגים שלא ישלמו את הקנס היומי.

על פי המחקרים בתחום – כ-50% מזיהום האוויר נגרם בשל התחבורה בכבישים, ועל פי ארגון הבריאות העולמי, זיהום אוויר גורם למותם של 4.2 מיליון בני אדם בשנה בכל רחבי העולם.

אגרת גודש – כנראה שלא תהיה ברירה