בנק ישראל: התמתנות בזרם ההשקעות של תושבי ישראל במניות ואג"ח זרות בחודש מארס
חדשות    

בנק ישראל: התמתנות בזרם ההשקעות של תושבי ישראל במניות ואג"ח זרות בחודש מארס

בנק ישראל

בנק ישראל מפרסם השקעות תושבי חוץ בישראל ותושבי ישראל בחו"ל בחודש מארס 2015: תושבי ישראל השקיעו נטו בחו"ל בהיקף של כ-810 מיליוני דולרים

בחודש מארס תושבי חוץ השקיעו נטו כ-380 מיליוני דולרים באג"ח ממשלתיות הנסחרות בתל אביב, כך נמסר היום מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל. פעילותם נטו של תושבי חוץ במק"ם בחודש מארס היתה מאוזנת. באג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל, נרשמו השקעות נטו של תושבי חוץ בהיקף של כ-30 מיליוני דולרים.

לפי נתוני בנק ישראל, בחודש מארס השקיעו תושבי חוץ בבורסה לני"ע בתל-אביב כ-260 מיליוני דולרים. כמו כן, תושבי חוץ השקיעו נטו היקף של כ-40 מיליוני דולרים במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל. בנוסף מדווח בנק ישראל כי השקעות הישירות במשק, באמצעות מערכת הבנקאות המקומית, הסתכמו בחודש מארס בכ-1.2 מיליארדי דולרים, מזה כ-300 מיליונים השקעה בחברה אחת. הפעילות התרכזה בענפי התעשייה והחרושת, והמידע והתקשורת.

בנק ישראל מפרסם את המתווה להקמת אגודות בנקאיות בישראל

בנק ישראל מדווח על התמתנות בזרם ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות ואג"ח זרות. לפי נתוני בנק ישראל, בחודש מארס, תושבי ישראל השקיעו נטו בחו"ל היקף של כ-810 מיליוני דולרים: בחודש מארס השקיעו תושבי ישראל כ-110 מיליוני דולרים במניות זרות בחו"ל: משקי הבית השקיע נטו היקף של כ-260 מיליוני דולרים, מתוכם כ-50 מיליונים באמצעות קרנות נאמנות. מנגד, בחודש מארס מימשו המשקיעים המוסדיים, בעיקר חברות ביטוח, היקף של כ-180 מיליוני דולרים.

בנוסף מדווח בנק ישראל כי תושבי ישראל השקיעו נטו באג"ח זרות כ-700 מיליוני דולרים: השקעות נטו בהיקף של כ-290 מיליונים על ידי המשקיעים המוסדיים, בעיקר קופות הגמל וההשתלמות,  היקף של 280 מיליוני דולרים ע"י משקי הבית, וכן היקף של כ- 130 מיליונים ע"י המגזר העסקי. כמו כן, תושבי ישראל השקיעו בהשקעות הישירות בחו"ל היקף של כ-180 מיליוני דולרים. עיקר ההשקעות התבצעו ע"י חברות בענפי התעשייה והחרושת, והפעילות הפיננסית והביטוח.