פיקדונות מובנים    

בנק לאומי בפיקדון מובנה על אפל, עליבאבא ומניות מדיה נוספות

בנק לאומי מציע השקעה בפיקדון מובנה שקלי על סל מניות מדיה אמריקאיות. הפיקדון לתקופה של 4 שנים עם קרן השקעה נומינלית מובטחת ומענק מותנה בהתנהגות סל המניות במהלך התקופה. כאן, תוכלו להבין מה היתרונות והחסרונות של פיקדונות מובנים; ובקצרה מדובר במכשיר השקעה סגור למס' שנים עם אפסייד במידה ותרחישים מסוימים מתממשים (וכבר נדגים על הפיקדון המובנה  של לאומי על סל מניות המדיה). לפיקדון המובנה יש סיכונים שקשורים בעיקר לטווח הזמן הארוך שבו הכסף סגור ולסיכון המנפיק (הגוף שמנפיק את הפיקדון, אם כי ברוב המקרים הבנקים אחראים על הכסף. היתרון של הפיקדון המובנה בא לידי ביטוי בעיקר בתקופות בהן הריבית נמוכה כי הוא מאפשר לקבל תשואה לא רעה, עם דאונסייד/ הפסד מוגבל.

ההפסד המקסימלי של המשקיע הוא ההפסד הריאלי – לרוב בפיקדונות מובנים הקרן הנומינלית מובטחת והמשמעות מקבלים בסוף הפיקדון את ההשקעה הנומינלית – כלומר, מפסידם את עליית המדד או את חלופות ההשקעה   האחרות.

פיקדונות מובנים זוכים לתדמית שלילית, אבל, הם יכולים להיות מכשיר לא רע בתקופות מסוימות, גם עכשיו.

לאומי מציע כאמור פיקדון מובנה על מניות מדיה – Apple Inc,Bank of America Corp ,Alibaba Group Holding Ltd , PalPal Holdings Inc, Chicago Bridge & iron Co. והנה התנאים – לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 59% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה. במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית. במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 8%למשך תקופת הפיקדון. המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. השתתפות של 100% בשיעור השינוי של סל המניות. בכל מקרה, קרן ההשקעה מובטחת ע"י בנק לאומי בתום תקופת הפיקדון.

יש כמובן אינסוף תרחישים, ושימו לב – עדיף מבחינת המשקיעים בפיקדון המובנה שהמניות יעלו, אבל לא יותר מ-59%, אחרת התשואה מתקבעת על 8%. כמו כן, חשוב להדגיש כי תשואה שלילית גם נספרת ומשתקללת באופן יחסי בתשואה של הפיקדון.  כאן, תוכלו לקרוא את כל הפרטים המלאים ותרחישים מפורטים.