חדשות    

בעלייה מתמדת: צמיחה במרכולים ב-2019 – קנינו בסכומים גבוהים בכ-3 אחוזים

pexels
מעודכן ל-10/2019

תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתיימו בגידול במכירות. יותר ממחצית הגידול נובעת מעלייה במדד המחירים

על פי נתוני חברת סטורנקסט, תשעת החודשים הראשונים של 2019 הסתיימו עם עלייה של 2.7% במכירות בסופרמרקטים.

יותר ממחצית מהצמיחה נבעה מעלייה של כ-1.5% במדד המחירים של חברת סטורנקסט, שנתוניה מתבססים על הקופות ברשתות השיווק, המינימרקטים וחלק מהמכולות. חלק מהעלייה מיוחסת לעליות המחירים השונות שביצעו הספקים והרשתות וחלק למעבר לרכישת מוצרים יקרים יותר. אם מנטרלים את העלייה במדד סטורנקסט ואת הגידול הטבעי באוכלוסייה, העומד על כ-2.2% בשנה, עולים נתונים שמלמדים אולי על תחילתו של קיפאון במכירות ברשתות השיווק.

לדברי גורמים בשוק, אין מדובר בסטגנציה אלא במעבר מרכישות בסופרמרקט להגדלת הרכישות במסעדות, עלייה בכמות המשלוחים מרשתות מזון מהיר, כמו גם גידול ברכישות בחנויות מתמחות דוגמת מאפיות, קצביות וירקנים. בין היתר דווח על גידול של כ-2.8% בהוצאות של משקי הבית על בילוי במסעדות ובתי קפה לעומת השנה הקודמת.

בשבוע שעבר הודיעה יוניליוור ישראל כי החל מנובמבר 2019 יוקטנו אריזות של כמה מוצרים, בהם כריות, קליק ונשנושים. בכך יעלה בפועל המחיר ל-100 גרם במוצרים אלו ב-17%-8%. הודעה זו מגבירה את החשש כי יצרני המזון והמשקאות ישתמשו בנתוני סטורנקסט כתירוץ לעליות מחירים נוספות.

שנת 2018 התאפיינה בגל של עליות מחירים שנקטו חברות מזון רבות. יוניליוור חיכתה אז לסוף חגי תשרי והעלתה את מחיר הקרמבו שהיא משווקת תחת חברת גלידות שטראוס שבבעלותה. עליות מחירים חלו גם בתנובה, בחברה המרכזית למשקאות כולל טרה, מחלבות גד, ויסוצקי, מלח הארץ, קימברלי קלארק וטמפו. יש לציין כי חלק מהחברות העלו את המחירים רק בשל העובדה שהמאבק ביוקר המחיה ירד  מהכותרות ופינה את מקומו בסדר היום הציבורי לטובת נושאים מדיניים וביטחוניים.

הוצאות שלא כדאי לחסוך בהן – מה שנראה בזול, עולה בסוף…ביוקר

בכמה הארנונה תתייקר ביישוב שלכם