שוק ההון    

בעקבות האינטרנט זינק הרווח של דואר ישראל ב-470%

חברת דואר ישראל מסרה את נתוני הדוחות לרבעון השלישי. היא סיימה אותו עם רווח של 42 מיליון שקל, לעומת 7  מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה- זינוק של 471%. בשלושת הרבעונים, עם זאת, הרווח הנקי בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכם ב-29 מיליון שקל, לעומת רווח של 45.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי עמד על 56.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-700 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח נבע מעלייה בסחר המקוון ומרווחי הון בגין מכירת בניין דואר ישראל ברחוב ההגנה בת"א תמורת 155 מיליון שקל. הכנסות החברה ברבעון השלישי עלו ב-1.6% והסתכמו בכ-448 מיליון שקל, לעומת 441 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשלושת הרבעונים הראשונים  חלה עלייה מהותית של 13% בהכנסות מסחר מקוון, ה-EBITDA עלה ב-248% ועמד על 94 מיליון שקל, לעומת כ-27 מיליון שקל ברבעון מקביל. את העלייה ניתן לזקוף בעיקר לאימוץ התקן החשבונאי החדש IFRS 16.

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, מסר: "בינואר השנה השלמנו את תוכנית ההבראה הארבע שנתית של החברה וביצענו שינוי במבנה הארגוני שלדואר ישראל, שמשמעותו מעבר מניהול גיאוגרפי תפעולי לניהול עסקי הממוקד בליבת העסקים של הדואר תוך הקמת 3 חטיבות עסקיות – חטיבת הסחר, חטיבת בנק הדואר וחטיבת הדואר והקמעונאות. אנו נערכים גם למעבר מטה החברה בחודשים הקרובים לקריה הדוארית שנבנית בימים אלה במודיעין, ובמקביל נערכים לתהליך הפרטת החברה, שיאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בטכנולוגיה ובחדשנות לטובת הציבור, ולצמוח עסקית בשנים הקרובות".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, מסר: "ברבעון השלישי של השנה העמקנו את פעילותנו בתחום הסחר המקוון והסחר בכלל המהווה מנוע צמיחה עקרי. כמו כן הועברה פעילות מיון המכתבים הארצית למודיעין, לצד מיון החבילות מחו"ל, מתוך מטרה לאחד פעילויות, תוך התייעלות תפעולית.

עתירה: הפסיקו את האפליה לטובת דואר ישראל

הסכם הפצה בלעדי של אמזון עם דואר ישראל