חדשות    

עתירה: הפסיקו את האפליה לטובת דואר ישראל

הוגשה עתירה לבג"ץ ובה דרישה להפסיק את האפליה שממנה נהנית חברת דואר ישראל בכל מה שנוגע ליבוא אישי והפטור שנוגע להקלות מיסוי בהזמנת חבילות מחו"ל.את העתירה הגישו ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, איגוד לשכות המסחר וחברת געש וורלד ווייד המשמשת כסוכן מס ועוסקת ביבוא. לפיה  דואר ישראל נהנית מאי-אכיפה, שמוגדרת בעתירה כ"פטור בפועל" בכל הנוגע לנוהלי המיסוי של הזמנת חבילות מחו"ל.

העותרות טוענות למעשה כי פקודת המס קובעת באופן מפורש כי מוצרים שיובאו בדואר יהיו נתונים לפיקוח רשות המכס, אך אכיפה זו אינה מתרחשת בשטח.

לפי העתירה  "מאפשרת רשות המכס לחברת הדואר להעביר את הטובין המיובאים באמצעותה ישירות מהמטוסים למחסן לדברי דואר של חברת הדואר בנתב"ג, וממנו, למחסן דברי דואר של חברת הדואר במודיעין, וממנו מופצים ונמסרים המוצרים ללקוחות שהזמינו אותם, ללא קיום הדרישות המוחלות ומפוקחות על העוסקים ביבוא שאינם חברת הדואר".

העתירה מתייחסת גם למה שהיא מכנה "הסכם סודי" בין מינהל המכס לבין חברת הדואר, אותו ביקשה איגוד לשכות המסחר לקבל על-פי חוק חופש המידע: "ככל הידוע לנו, המכס פטר את חברת דואר ישראל בע"מ מדיווח על שטרי מטען, וכתוצאה מכך לא מוגשות על ידי חברת הדואר למכס הצהרות יבוא, בניגוד לכללים המחייבים שחקנים אחרים העוסקים בסחר החוץ".

בית המשפט המחוזי בב";ש דחה עתירה נגד בניית שכונה בת 7 אלף דירות באופקים