חדשות    

בעקבות נגיף הקורונה: אמזון וגוגל מתרחקות מסין

גוגל סגרה את משרדיה בסין, אמזון מגבילה את עובדיה בנסיעות לסין.

"אנחנו מייחסים ערך אדיר ומתמקדים בבריאותם ובבטיחותם של העובדים שלנו", מסר דובר אמזון. "מתוך זהירות מופלגת, אנחנו מגבילים את נסיעות העסקים לסין וממנה עד הודעה חדשה, ומעודדים את עובדינו לציית להנחיות הבריאות והביטחון של סוכנויות בריאות בינלאומיות".

אמזון מתירה כעת רק את  הנסיעות החיוניות לסין, ובאישור בלבד. לטסים חזרה מהמחוזות הנגועים בנגיף החברה ממליצה לעבוד מהבית במשך שבועיים. אם הם מתחילים להרגיש בתסמיני הידבקות, הם צריכים להיות תחת השגחה רפואית לפני שחוזרים למשרד.

לאמזון אין משרדים בווהאן בסין, מוקד התפרצות הנגיף. יש לה משרדים באזורים אחרים במדינה, כמו בייג'ין, שנזן, שמחאי וגואנגז'ו. לחטיבת מחשוב הענן, הקמעונאות והמכשירים שלה יש נוכחות בסין.

גם מיקרוסופט, פייסבוק, גוגל ואפל הודיעו על צעדים דומים, וחברות כמו דיסני, מקדונלד'ס ופורד מוטור השעו פעילות או הגבילו נסיעות עובדים לסין ובסין.

כאמור גם אלפבית, החברה האם של גוגל, מבשרת על הגבלת פעילותה בסין (כמו גם בהונג קונג ובטייוואן). שירותי הליבה של גוגל אומנם לא בסין, אבל יש לה ארבעה משרדים במדינה, והיא עובדת עם ספקים סיניים בתחום החומרה שלה, למשל בייצור טלפונים גוגל פיקסל  או הרמקולים החכמים, גוגל הום שלה. לפי דוברות החברה גוגל תשמור על משרדיה סגורים בהתאם להנחיות הממשלה, וגם הוצבו מגבלות נסיעות עסקיות זמניות על טיסה לסין, טייוואן והונג קונג.

עד כה מתו 170 בני אדם מהמחלה, וסך ההידבקויות הגיע ליותר מ-7,700. רוב המקרים הם בסין, אך בשבוע האחרון נחשפו גם חמישה חולים בארה"ב ויש אף חשש למקרה בישראל.

מיטב דש: וירוס הקורונה פגע בקרנות הנאמנות

מגדל תעניק ביטוח מלא למקדימים לחזור מסין

הסקירה השבועית של הראל: השקיעו בישראל ובציוד רפואי