קרנות נאמנות    

מיטב דש: וירוס הקורונה פגע בקרנות הנאמנות

צבי סטפק

קרנות הנאמנות ספגו שלשום פדיונות גדולים מאוד  בסך של כ-1.5 מיליארד שקל

גם קרנות הנאמנות סובלות מהנגיף הסיני. ירידות השערים החדות שנרשמו בשוקי המניות בעולם בסוף השבוע שעבר,  עם הירידות הניכרות שנרשמו בפתיחת השבוע הנוכחי בישראל, ביום ראשון, ובמיוחד ביום שני, הביאו ליציאת כספים גדולה מקרנות הנאמנות. כך עולה מדברי צבי סטפק, מייסד  ומנהל מיטב דש.

תעשיית קרנות הנאמנות המסורתית האקטיבית ספגה פדיונות בסכום כולל של מעט יותר מ-600 מיליון שקל, סכום שכמותו לא יצא ביום אחד מאז דצמבר2018 . סכום זה מהווה כשליש מהסכום שנכנס אליה מתחילת ינואר ועד ליום שני.

עיקר הפדיונות התרכזו, בדרך הטבע, באותן קטגוריות שגייסו לאחרונה: קרנות מנייתיות שפדו כ-260 מיליון שקלים וקרנות אג"ח כללי, שלרובן יש גם רכיב מנייתי בשיעורים של 10%, 20%, 30% ועד 50%. מקרנות אלה יצא סכום כולל של כ-280 מיליון שקלים. שאר הכספים יצאו בסכומים קטנים, כמו מקרנות אג"ח חברות כ-40 מיליון שקלים ומקרנות המתמחות באג"ח מדינה: כ-20 מיליון שקלים, ועוד.

בעולם קרנות הנאמנות הפסיביות, יציאת הכספים בקרנות המחקות נאמדת ב-300 מיליון שקלים ובקרנות הסל היא נאמדת בסכום כפול של 600מיליון שקלים.

סך יציאת הכספים מהקרנות המסורתיות; האקטיביות והפסיביות, מסתכם, יפוא, בכ-1.5 מיליארד שקלים, ולכך נוספה ירידת ערך עקב הירידות בסך של כ-1.7 מיליארד שקלים.

צבי סטפק, יו";ר מיטב-דש: ";בועה במחירי הדירות";

מיטב דש: להתרחק מהמניות האמריקאיות, להתקרב לדפנסיביות

מגדל תעניק ביטוח מלא למקדימים לחזור מסין