ביטוח    

בשורה: הביטוחים המשלימים של קופות החולים יוזלו ביולי

מעודכן ל-06/2019

התשלומים החודשיים על דמי הביטוח החודשיים יקטנו ב-7% הסיבה: המגמה שהובילו בשנים האחרונות משרדי הבריאות והאוצר לצמצום ההוצאה הפרטית על בריאות

החל ב-1 ביולי יפחתו התשלומים לביטוחים המשלימים (שב"נים) בקופות החולים בכ-7% מדי חודש; מדובר בהפחתה שנייה בתוך שנה, שמגיעה ל-15% בסך-הכול. בתרגום לכסף, בתרגום לשקלים המשמעות היא שהתשלומים החודשיים לשב"נים – "כללית מושלם", "מאוחדת שיא", "מכבי שלי" ואחרים – יקטנו בסכומים שנעים בין שקל וחצי לעשרה שקלים לאדם.

קופות החולים קיבלו בימים האחרונים מהאגף לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, אישורים להפחתת התשלומים (פרמיות) למבוטחים.

הביטוחים המשלימים מציעים למבוטחי הקופות שירותים שמתווספים לשירותי הבסיס, כמו חוות דעת מרופאים יועצים, רפואת שיניים, אפשרות לבחירת מנתח ומימון טיפולים רפואיים בחו"ל. התשלום על הביטוחים האלה הוא וולנטרי ומצטרף לתשלום מס בריאות.

ההפחתה בתשלומים היא תוצאה של שורת תוכניות שהובילו בשנים האחרונות במשרדי האוצר והבריאות שתכליתם היא לצמצם את ההוצאה הפרטית על בריאות, שהיא כיום 35% מכלל ההוצאה הלאומית. התוכנית העיקרית שתרמה לצמצום היא "התוכנית לקיצור תורים לניתוחים", שדרכה מתוקצבות הקופות בשנים האחרונות במיליארד שקל בשנה לערך, כדי שיותר ניתוחים יעברו מהמערכת הפרטית (שב"נים), למערכת הציבורית. כלומר, קופות החולים מקבלות תמריצים כלכליים במטרה להעביר ניתוחים מהמערכת הפרטית לציבורית, כשהתנאי לכך הוא שיפחיתו בהתאם את התשלומים לשב"נים.

במסגרת ההוזלה, שירותי בריאות כללית תפחית השנה מהשב"ן תשלומים בסכום כולל של 120 מיליון שקל. התשלומים יופחתו מהתשלום החודשי בתוכניות "כללית מושלם" ו"כללית פלטינום". אחרי ירידות המחירים, כללית תציע את מחירי הביטוחים המשלימים הנמוכים ביותר מבין ארבע קופות החולים.

מכבי שירותי בריאות הודיעה על הוזלה של 100 מיליון שקל בתשלומי הביטוח המשלים לחברי הקופה. כמו גם בשאר הקופות, ירידת המחיר תורגש בכל הגילים. כך למשל, זוג הורים עד גיל 45 ושלושה ילדים ישלמו 14.5 שקל פחות בכל חודש, שהם 174 שקל בשנה.

כמה שילמנו על ביטוח משלים? 71 מיליון שקל (ולפעמים זה מיותר)

ביטוח בריאות בקופת החולים – מה אנחנו מקבלים? מה זה שב"ן? והאם זה מספיק?