ביטוח    

מהו מדד השירות של חברות הביטוח ומי המובילות בו

בעקבות התחרות הגוברת בתחום הביטוח, מדד השירות של חברות הביטוח הולך והופך לכלי חשוב כדי לבדוק ולשפר את השירותים של החברות לצרכנים. המדד בודק כמה פרמטרים שהחשוב בהם הוא תשלום התביעות מצד חברת הביטוח, כלומר מה שיעור ההחזר לצרכן מהגבייה.

מהו מדד השירות

מדד השירות הוא כלי שמפרסם משרד האוצר באופן שקוף באתר אינטרנט מיועד לכך ובו מדורגות חברות הביטוח בכמה פרמטרים, תשלום התביעות כאמור, שביעות הרצון מהטיפול בפניות והאם היו ממליצים על החברה וכן כמות התלונות והתלונות המוצדקות לגבי חברה. המדד עוסק בשלל ביטוחים, רכב, בריאות, סיעודי, נסיעות,  תאונות אישיות, חיים ואובדן כושר עבודה.

מי חברות הביטוח המובילות בהחזר תביעות

ביטוח בריאות

 מהמדד של 2018 עולה כי חברות הביטוח הישירות (ללא סוכנים), משלמות את שיעור התביעות הגבוה ביותר בביטוח הבריאות – ביטוח ישיר מובילה עם שיעור תשלום של 86%, אחריה AIG עם 85% והפניקס במקום השלישי אחריהן. AIG עוקפת את הפניקס שהתברגה ב-2017 במקום השני.

מגדל, הראל וכלל עם 80% החזר ואחריהן חברת איילון עם שיעור החזר של 79%. מגדל ואיילון גם בולטות לרעה במדד מהירות הטיפול בתביעות שזכה לניקוד נמוך מאד של 69 לעומת ניקוד של 83 ו-81 שקיבלו בהתאמה ביטוח ישיר והפניקס.

ביטוח סיעודי

להבדיל מביטוח הבריאות בביטוח סיעודי  איילון  עם שיעור תשלום של 88% מתברגת במקום הראשון בדירוג בשקלול מהירות הטיפול. מגדל ומנורה, שהתברגו נמוך במדד בביטוחי הבריאות, דווקא מצליחות  בביטוחי הסיעוד עם שיעור תשלום של 76%.

ההסבר הראשי לכך הוא שהחברות הישירות לא מציעות ביטוח סיעודי. והסיבה להחזרים הגבוהים יותר בביטוחים הישירים היא כנראה הסכום הנחסך מעמלה לסוכן ומתגלגל בחלקו למבוטח.

בתחתית הרשימה כלל, והראל – החברות הגדולות בתחום עם שיעור החזר של 67%-68% בלבד.

בביטוח אובדן כושר עבודה שנמכר בנפרד מהחיסכון הפנסיוני. הכשרה ביטוח למשל מחזירה על כל שקל רק 60 אגורות למבוטח ואיילון רק 70 אגורות. במקומות הראשונים ביטוח ישיר והראל עם 80% החזר.  ממוצע ההחזר הכללי הוא 71%, המעיד על כך שמדובר בביטוח מאד רווחי לחברות הביטוח ולא כל כך משתלם למבוטחים

.מדד השירות בשוק הגמל והפנסיה

בנפרד ממדד השירות בביטוח האוצר מפרסם מדד שירות בשוק הגמל והפנסיה. חברת הגמל השנייה בגודלה בישראל זכתה למקום האחרון והלא מכובד – בית ההשקעות פסגות עם ניקוד של 64 והציון הגבוה ביותר ניתן לבית ההשקעות ילין לפידות עם ניקוד של 86. בין הגופים שבלטו לטובה אחרי ילין בית ההשקעות אינפינטי ואנליסט ואילו אחרי פסגות בלטו לרעה קופות הגמל של אקסלנס. גם במדד הפנסיה פסגות  במקום האחרון עם מדד שירות שהעניק לה ניקוד של 63 לעומת המקום הראשון של כלל פנסיה עם ניקוד של 77 נקודות.  קרן הפנסיה הלמן אלדובי, גם היא עם ניקוד נמוך של 67.

הן הלמן אלדובי והן פסגות הן קרנות ברירות מחדל בתחום של הפנסיה, שלאחרונה מצטרפים אליהן יותר עמיתים, בין היתר כי הוחלט כי אם עובד לא בוחר קרן פנסיה, על המעסיק לבחור עבורו אחת מקרנות ברירת המחדל. לכן מצער שדווקא שתי אלו במדדים נמוכים יותר בתחום השירות.

בפסגות מסבירים שהסיבה היא השביתה במערכי השירות של פסגות שנמשכה כמה חודשים בעת המו"מ על ההסכם הקיבוצי. השביתה במערכי השירות פגעה ביכולת להעניק את השירות המיטבי ללקוחות, אמרו. .
לתוצאות בפרמטרים וביטוחים נוספים: