חדשות    

גבעת שמואל: שכונה חדשה תוקם בצפון היישוב

פרויקט בגבעת שמואל. קרדיט: פרחי - צפריר אדריכלים
מעודכן ל-12/2019

הוועדה המחוזית אישרה תוכנית להקמת 9 מגדלי מגורים ובהם מאות דירות ושטחי מסחר נרחבים סמוך לכביש גהה • היקף הפרויקט – 167 דונם

תנופת הפיתוח בגבעת שמואל נמשכת: העיר שמנתה 26 אלף תושבים נכון לסוף 2018 ממשיכה לגדול בקצב מסחרר ולנוכח תוכניות הבנייה העתידיות נראה שהמספרים רק צפויים לעלות. השבוע אישרה הוועדה המחוזית תכנון ובנייה מרכז מתן תוקף לתוכנית להקמת שכונה חדשה בצפון היישוב. מדובר בשטח של 167 דונם בצפון גבעת שמואל, שגובל בקרית מטלון בפתח תקווה מצפון ובכביש גהה במערב.

במסגרת התוכנית ייבנו 719 דירות ב-9 מגדלי מגורים בני 20 עד 25 קומות. התוכנית כוללת גם  מבנה שיכיל 350 יחידות דיור מוגן וכן שטחי ציבור. בצד שפונה לכביש גהה יוקמו ארבעה מבני משרדים בגובה של 12 קומות, מעל שתי קומות מסחר. היקף השטח במבנים אלה משמעותי ועומד על 96.5 אלף מ"ר. מבנים בייעוד דומה ניתן למצוא בצד המזרחי של גהה, מעט דרומה משם (בשטח המוניציפאלי של גבעת שמואל). ככל שהבנייה בשטח תתבצע בהקדם, הרי שהיא תמשיך בנייה מאסיבית באזור, הן בשטח המוניציפאלי של גבעת שמואל והן של פתח תקווה.

ממינהל התכנון נמסר כי על 30 אחוז משטחי התוכנית ייבנה פארק, ובשל חשש מהצפות מאזור שכונת קרית מטלון הסמוכה, עיצובו יותאם לאיגום מי נגר.

כמו כן צוין בהודעה כי עורכי התוכנית הקדישו מאמץ לעידוד הליכה רגלית ותנועה לא מוטורית, כך שתוכננה רשת רחובות שמאפשרת חיבור של השכונה לשאר חלקי העיר וכוללת גם שבילי נסיעה באופניים.

שלוש תוכניות התחדשות עירונית מזורזות: באום אל פחם, באור יהודה ובגבעת שמואל

פינוי-בינוי: תושבי גבעת שמואל נגד העירייה והוותמ"ל, רוצים את התוכנית של היזם