חדשות    

ג'נרל אלקטריק תבצע רכש גומלין מתעשיות ישראליות ב-122 מיליון דולר בתוך שנה וחצי

קרדיט: FREEPIK
[update_d

תוכנית המימוש שהגישה ענקית האנרגיה למשרד הכלכלה, כוללת עסקאות עם יותר מ-100 מפעלים ובתי עסק בארץ ויצירת 200 משרות בעלות כוללת של למעלה מ-20 מיליון דולר

זריקת אנרגיה לתעשייה המקומית: חברת ג'נרל אלקטריק התחייבה לבצע רכש גומלין מתעשיות ישראליות בכ-122 מיליון דולר בשנים 2021-2020. במסגרת תוכנית המימוש שהוגשה למשרד הכלכלה, תבצע החברה עסקאות עם למעלה מ -100 עסקים ותעשיות בארץ. התוכנית גם כוללת התחייבות מצד חברת ג'נרל אלקטריק לייצר בישראל כ-200 משרות בתקופה זו, בעלות כוללת של למעלה מ-20 מיליון  דולר.

ענקית האנרגיה ג'נרל אלקטריק (GE) הגישה למשרד הכלכלה והתעשייה את תוכנית המימוש במסגרת מחויבותה לרכש גומלין מתעשיות מקומיות, בעקבות זכייתה במכרז של חברת חשמל לאספקה ותחזוקת טורבינת גז.

עם ההכרזה על זכייתה במכרז במרץ 2019 החלה ג'נרל אלקטריק באישור תוכנית המימוש אל מול הרשפ"ת, אשר איתרה עבור החברה למעלה מ-50 מפעלים, עסקים ושירותים שונים בתחום אשר יוכלו להוות חלק יעיל ומוצלח מהמימוש.

תוכנית רכש הגומלין שהוגשה עומדת על סך של 122 מיליון דולר ותיושם מול למעלה מ-100 תעשיות ועסקים שנברו על ידי החברה. לצד זה, החברה התחייבה לייצר כ-200 משרות במהלך התקופה, בבעלות כוללת של למעלה מ-20 מיליון דולר בחברות הנבחרות, לצד משרות שייפתחו אצל חברות בת של החברה. שיתופי פעולה אלו צפויים לחזק משמעותית את הכלכלה הישראלית ותעשיות שונות במדינה.

עם החברות שנכללות בתוכנית רכש הגומלין של ג'נרל אלקטריק נמנות:

  • מנרב הנדסה – חטיבת הפלדה, שתתכנן ותייצר את מבני הטורבינות ומבנים נוספים בסמוך לתחנות הכוח.
  • א.הנפלד עבודות מתכת שתבצע עבודות קונסטרוקציה מורכבות לאולם הטורבינות המרכזי.
  • חברת להבות כיבוי אש בע"מ מקיבוץ להבות הבשן שתספק לפרויקט מערכות כיבוי אש, וזכתה להיכלל בתוכנית לאור הדגש ששם משרד הכלכלה והתעשייה על שיתופי פעולה עם חברות קטנות ובינוניות בפריפריה.

המגוון של התעשיות ואופן המימוש מדגים פעם נוספת כי רכש הגומלין אינו עוסק ברכש של מוצרים בלבד, אלא מהווה כלי משמעותי לפיתוח והכשרת כוח אדם, העברת ידע מקצועי ושיטות עבודה מתקדמות והגדלת היצע משרות אטרקטיביות בעלות פוטנציאל השתכרות גבוה מהחברה הזרה אל התעשייה הישראלית.

מנהלי פעילות החברה בישראל, מר ניסים זוילי וד"ר יום טוב סמיה, מציינים כי ג'נרל אלקטריק רואה בפעילות בישראל חלק בלתי נפרד מכלל האסטרטגיה שלה להסבת ייצור האנרגיה למקורות גז טבעי ומשאבי הטבע  – מים, שמש ורוח. הרפורמה בשוק החשמל בישראל מהווה הזדמנות אדירה ומאתגרת את חברות האנרגיה העולמיות לשת"פ מלא עם התעשייה המקומית. החברה תמשיך לקיים קשרים פוריים עם הרשפ"ת כדי לעודד יצירת מקומות עבודה בישראל.

שר הכלכלה, עמיר פרץ: "מדובר בזריקת מרץ חשובה למאמצינו לשיקום המשק הישראלי בכלל, ולתעשייה בפרט. דווקא בתקופה זו של הקורונה, עסקת רכש הגומלין של חברת ג'נרל אלקטריק, היא דוגמה חשובה לניצול נכון וחשוב של כלי רגולטורי שתורם רבות לכלכלה ולמשק הישראלי.

החוק קובע שחברות בין לאומיות אשר זוכות במכרזים מחויבות להשקיע כ-25%  ברכש הגומלין. אין שום סיבה שלא נקפיד על יישום החוק בעת שגרה, ובוודאי בעת משבר הקורונה.  השקעות אלה מייצרות הן מקומות עבודה והן הכשרת כוח אדם וייצור מתקדם. בימים אלו אני שוקד יחד עם החשב הכללי באוצר על  קידומן של עסקאות רכש גומלין נוספות במסגרת מכרזי התשתית הגדולים שהמדינה מפרסמת.

מנהלת הרשפ"ת, זיוה איגר, בירכה על התוכנית: "אנו שמחים על החיבורים הרבים של חברת ג'נרל אלקטריק לתעשיות בישראל, במסגרת הפרויקט לאספקה ותחזוקת טורבינת גז. זוהי עדות נוספת לחשיבות שיתוף-הפעולה התעשייתי, שנמשך גם בתקופות לא קלות, ואנו בטוחים שיימשך גם לאחר תום ההתחייבות, על בסיס עסקי ולטובת כלל הצדדים המעורבים".

מה מונע מהתעשייה הישראלית להצליח?

התעשייה האווירית הפסידה למשרד הביטחון במשפט בגלל אלביט