חדשות    

תל אביב למען העסקים: הפיכת רחובות למדרחובים תאפשר שמירה על ריחוק חברתי

עיריית תל אביב
מעודכן ל-07/2020

העירייה התקינה פלטפורמות עץ לשימוש עסקי ההסעדה והברים, שעליהן יוכלו להציב שולחנות וכיסאות וכך להרחיב את שטח העסק על חשבון הכביש

עיריית תל אביב-יפו מציגה פתרון יצירתי להרחבת שטח העסקים במדרחוב ויטל בפלורנטין: פלטפורמה מוגבהת להצבת שולחנות וכיסאות לשימושם של עסקי ההסעדה.

בהמשך ליוזמת העירייה להסבת מקטעי רחובות ברחבי העיר למדרחובים, שנבעה מהמדיניות העירונית להעדפת הולכי רגל ורוכבי אופניים, הציבה העירייה בימים האחרונים במדרחוב ויטל פרקלטים-פלטפורמות מיוחדות לשימוש עסקי ההסעדה והברים אשר יוכלו להציב עליהן שולחנות וכיסאות ובכך להרחיב את שטח העסק על חשבון הכביש. היוזמה נהגתה במטרה לסייע לעסקים המקומיים.

במדרחוב ויטל מתאפשרת כניסה ממונעת לתושבי רחוב קורדוברו הסמוך. מאחר שלא ניתן לסגור אותו לתנועה או להציב כיסאות ושולחנות על הכביש, הוחלט להסב אותו למדרחוב "נושם" בקונספט ייחודי של התקנת פלטפורמות הגבהה על שפת הכביש והגדלת שטח מקומות הבילוי ברחוב. באמצעות פתרון זה מגדילים בתי העסק ברחוב את שטח האירוח שלהם ומאפשרים הצבת שולחנות וכיסאות נוספים, בלי לאבד מקומת אירוח. הדבר מאפשר שמירה על ריחוק חברתי הולם, בשל הצורך בשמירה על הנחיות התו הסגול.

חוב ויטל הצטרף לשורת רחובות שהעירייה הפכה למדרחובים, אשר מיטיבים עם התושבים והמבקרים הרבים הזוכים ללכת במרחב עירוני בטוח, נגיש ומזמין ומקל גם על שמירת כללי הריחוק החברתי. עם הרחובות שנסגרו לתנועת כלי רכב והפכו למדרחובים, ניתן למנות את רחוב אשתורי הפרחי, נחלת בנימין בין הרחובות קרליבך לדה וינצ'י, רחוב הארבעה, פלורנטין, סמטת בית הבד ועוד.

במסגרת זו הוסבו המדרחובים לתנועת הולכי רגל ואופניים בלבד, בוצעו שינויים במיקומי שטחי הפריקה והטעינה לבקשת בעלי העסקים, לא מתאפשרת חניית רכבים מול בתי העסק וכאמור מסעדות ודוכני אוכל יכולים להציב שולחנות וכיסאות בהתאם להנחיות העירייה. בנוסף, פרסה העירייה מעל 1,000 שמשיות וכיסאות וכן הציבה הצללות שונות במרחב הציבורי לשימוש לקוחות העסקים והציבור הרחב.

לא עוצרים בקורונה: עיריית תל אביב אישרה את העלאת הארנונה

גרים בתל אביב? הגיע הזמן למכור את הרכב שלכם