תוכן ממומן    

גרים בתל אביב? הגיע הזמן למכור את הרכב שלכם

קרדיט pexels

תל אביב עיר ללא הפסקה וכך גם מקומות החנייה בה – לא נמאס לכם? רבים מהתושבים הגרים בתל אביב מתעסקים שעות בחיפוש חנייה. מאמר זה יבדוק את הכדאיות של אחזקת רכב בתל אביב ויציע פתרונות אחרים

 

רוצה איכות חיים בתל אביב

תושבי תל אביב נהנים מאיכות חיים בעיר המשלבת אווירה תוססת אך רגועה, ים, מקומות בילוי לכל הגילאים, שווקים צבעוניים, רחובות וסמטאות שנשתמרו עם השנים ולצדם מבנים חדשים, והרבה מבקרים ותיירים המגיעים לחוות את חיי היום והלילה בעיר ללא הפסקה. כמו כן, גם תושבים מיישובים אחרים עובדים בתל אביב ומגיעים אליה בעיקר בשעות היום. מצד אחד מקומות עבודה ובילוי חשובים הן לתושבים והן למבקרים, והם אלו שהפכו את העיר למרכזית ופעילה. אך עם זאת, תושבים רבים מתלוננים על מצב החנייה והעומס בתנועה בכל שעות היממה, ועל כן נשאלת השאלה: האם כדאי להחזיק רכב?

 

האם כדאי להחזיק רכב בתל אביב?

לרוב תושבי תל אביב אין חנייה בבניין או בביתם הפרטי והם מקבלים תו חנייה מיוחד מהעירייה שאתו הם יכולים לחנות בשעות מסוימות בסמוך לביתם. אך לא תמיד מוצאים חנייה גם בשעות שחל איסור על תושבים שאינם מתל אביב לחנות בהם. לפיכך, התושב מוצא עצמו מבזבז זמן יקר ועצבים בחיפוש אחר חנייה ולעיתים אף נאלץ לשלם על מקום חנייה במגרש חנייה פרטי. בנוסף, העומס בעיקר בשעות היום קשה מנשוא. לא ייתכן שתושב העיר שצריך להגיע למקום עבודתו מחוץ לעיר ואין לשם תחבורה ציבורית, ייאלץ לעמוד שעות בפקקים כדי לצאת מתל אביב או לחילופין לעמוד בעומס הרב כאשר הוא שב לביתו. גם מבחינת עלויות הדלק זה לא כדאי להחזיק רכב. ידוע שעמידה בפקק גורמת לבזבוז ניכר של דלק. כמו כן, אם אינכם יוצאים מהעיר בשביל מה לכם להחזיק רכב? ולכך יש פתרונות.

 

פתרונות לנגישות בתל אביב

כדי להתנהל בעיר אפשר לעשות שימוש בכלי תחבורה כמו אוטובוס או אופניים, אך מה עושים המעוניינים לצאת מתל אביב מדי פעם וחייבים מכונית. רכב להשכרה הוא פתרון למי שאינו משתמש ברכב באופן קבוע ויום יומי. רכב להשכרה הוא גם יעיל מבחינת נגישות מהסיבה שאם אתם זקוקים לו אתם משכירים ואם לא אתם משתמשים בכלי תחבורה אחר. ולבסוף, רכב להשכרה זול יותר מאחזקת רכב קנוי. אין צורך להוציא הוצאות על תחזוקה שוטפת, טסט, ביטוח, בדיקת תקינות ועוד. חברת ההשכרה מוציאה את העליות האלו. סיבה נוספת, היא עלות רק על הימים אותם שוכרים את הרכב. כלומר, אם נשארתם בתל אביב והרכב שלכם עומד בחנייה כבר כמה שבועות, ייתכן וכספכם מתבזבז לשווא. לכן, מכרו את הרכב ועברו לרכב מושכר זול ונוח יותר.