חדשות    

דודי מייזליק, מרכנתיל: "על רקע העלאות הריבית צפוי מעבר למשכנתאות בריבית קבועה"

דודי מייזליק, מרכנתיל

"העלאת הריבית צפויה לחזק את מגמת המעבר למשכנתאות המבוססות על מסלולי ריבית קבועה או חצי קבועה", מעריך דודי מייזליק, מנהל תחום משכנתאות בבנק מרכנתיל דיסקונט, "מעבר לכך,  בעקבות העלאות הריבית האחרונות במשק, מסתמנת בחודשים האחרונים מגמת עלייה קלה בריביות גם באפיקי הממשכנתא צמודי המדד ובריבית הקבועה שאינה צמודה. ייתכן כי מגמה זו תתחזק בעקבות העלאת הריבית האחרונה. 

בחצי השנה האחרונה בלטה מגמה של מעבר לקוחות ממסלולי משכנתא בריבית פריים למסלולי משכנתא בריבית קבועה או חצי קבועה. אם עד לפני כשנה, המשכנתא הממוצעת הורכבה בעיקר ממסלול ריבית הפריים, הרי שעתה מסלולים אלה מהווים רק כ-50% מתמהיל הלוואה. להערכתי, מגמת המעבר למסלולי ריבית קבועה או חצי קבועה תתחזק בחודשים הקרובים, בציפייה להעלאות ריבית נוספות. מסלול הפריים לא ייעלם, אבל המשקל שלו בתמהיל ההלוואות יקטן, ויגיע להערכתי עד לרמה של כשליש מההלוואה בסוף השנה".

שלבים בלקיחת משכנתא – 

השלב הראשון, מה ההון שלנו וכמה משכנתא צריך?  מה ההון שלכם? מה יכולת ההחזר שלכם? כמה משכנתא לקחת? ואיזו דירה אתם יכולים לקנות? 

השלב השני, אישור עקרוני; המסמכים שיש להגיש לבנק ומה הבנק בודק? – כן, אי אפשר להתחמק מבירוקרטיה – מדריך שיעזור לכם לא לטבוע במסמכים לא נחוצים ולעבור את התהליך בשלום.

השלב השלישי, בחירת המשכנתא! – יש משכנתא בריבית קבועה, ויש משכנתא בריבית משתנה; יש משכנתא צמודה למדד ויש משכנתא שקלית; יש משכנתא בריבית פריים, ויש משכנתא בריבית שמשתנה כל חמש שנים; יש  משכנתאות לטווח של 10 שנים ויש כאלו ל-30 שנים; מה היתרונות והחסרונות של כל מסלול ומה לקחת?