שוק ההון    

דיפלומט, חברת ההפצה, תשווק את ביונד מיט בארץ, ההמבורגר הטבעוני ששבר שיאים

חברת ההפצה דיפלומט תחל להפיץ את מותג תחליפי הבשר ביונד מיט. ביונד מיט מיובא לישראל על ידי חברת היבוא KAYA בבעלותם של יואב אלגרבי והשף עדי ריכטר

ביונד מיט, חברת הבשר הטבעוני ששברה שיאים בבורסה, מתרחבת בישראל. חברת ההפצה דיפלומט תחל להפיץ את מותג תחליפי הבשר ביונד מיט. ביונד מיט מיובא לישראל על ידי חברת היבוא KAYA בבעלותם של יואב אלגרבי והשף עדי ריכטר. דיפלומט תהיה אחראית על מערך ההפצה של המוצרים ותחליף את חברת סברא, ש־KAYA היתה שותפה בה ואשר הפיצה את ביונד מיט בשנה וחצי האחרונות.

יש לציין שדיפלומט היא מחברות ההפצה הגדולות בישראל ומתחזקת מערך לוגיסטיג גדול מאוד.  בינתיים מיובא לישראל רק ההמבורגר הטבעוני של המותג האמריקאי, ודיפלומט תפיץ אותו בעיקר למסעדות ולאולמות אירועים. ביונד מיט נמכר כיום כבר ב־200 מסעדות, בהן מסעדת מחניודה של השף אסף גרניט, מסעדת זכאים הטבעונית, מסעדת ריינבו, רשת ההמבורגר סוסו אנד סאנס של השף עומר מילר ופורטר אנד סאנס

. בעבר בדקה חברת היבוא  את הפצות המוצר עם רשתות השיווק, בהן רמי לוי ושופרסל, אך לא נסגרה עסקה. והסיבה היא  התהליך האורך לקבלת רישיון ממשרד הבריאות לשיווק ברשתות, הפעם היא מנסה שוב. לישראל מגיע בינתיים רק ההמבורגר של ביונד מיט במארזים שמיועדים לשוק המקצועי ולא למכירה לצרכן הסופי. לחברה הבינלאומית מוצרים נוספים, בהם ארבעה סוגי נקניקיות, נתחוני עוף ומוצרים נוספים שאינם משווקים עדיין בישראל.

בחברת היבוא אומרים כי הספקית בחו"ל אינה עומדת בביקושים הגבוהים למוצר בחו"ל, ואף שהובטח כי מוצרים ארוזים לשוק הקמעונאי יגיעו לארץ כבר בחודש מאי, האספקה טרם הגיעה ולכן לא מתקיים כרגע מו"מ אל מול רשתות המזון הקמעונאיות.  עם זאת, חלק מהקמעונאיות מנסות לייבא את המוצר ישירות.

ההצלחה של ביוונד מיט גם לפי הצרכנים היא חוויית אכילת בשר הבאה לידי ביטוי בטעם,  בניחוח ובמרקם. החברה, שנוסדה בקליפורניה ב־2009, ניתחה את המולקולות שיצרו את ריח וטעם הסטייק ויצרה בשר מחלבון אפונה מבודד, שמן קנולה, שמן קוקוס מזוכך ומיץ סלק שגורם לבשר "לדמם" כמו בשר בצלייה.

מאז עליית המוצרים הראשונים של ביונד מיט למדפים ב־2013 היא צמחה במהירות, והיום הם נמכרים ב־35 אלף נקודות הפצה ברחבי ארה"ב. ההכנסות של ביונד מיט יותר ממכפילות את עצמן מדי שנה מאז 2015, והן הסתכמו ב־87.9 מיליון דולר ב־2018. החברה בינתיים רק מפסידה, אך שיעור ההפסד מתכווץ. ב־2018 הצליחה ביונד מיט להיפטר לראשונה מהפסד גולמי. ברבעון הראשון של 2019 הכנסותיה זינקו ב־215%. למרות ההפסדים עם הדיווח של הרבעון הרביעי שוויה בבורסה עלה ל-8 מיליארד דולר.

ביונד מיט, מניית ההמבורגר הטבעוני שסיימה יום מסחר ב-4 מיליארד דולר