שוק ההון    

דסק"ש לא מצליחה למחוק את נכסים ובניין

אדוארדו אלשטיין

בעקבות התנגדות בית ההשקעות פסגות לא הצליח אלשטיין  למחוק את נכסים ובניין מהבורסה

נכשלה הצעת הרכש המלאה שהגישה חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש) להחזקות הציבור בחברה הבת, נכסים ובניין. דסק"ש דיווחה  כי בהצעת הרכש שהגישה לא הייתה היענות בשיעור מספק  שיאפשר את מחיקת מניות נכסים ובניין מהבורסה, ועקב כך בוטלה ההצעה.

הסיבה העיקרית לכישלון ההצעה היא החלטת בית ההשקעות פסגות שלא להיענות בחיוב לה. פסגות מחזיק בכ-7% ממניות נכסים ובניין, ובשל כך נדרשה תמיכתו בהצעת הרכש לצורך הצלחתה.

בתוך כך נכסים ובניין נפלה ב-7.6% בתחתית המדד. בשוק האג"ח – נכסים ובניין ח' ירדה ב-3.1%, אי.די.בי ט' וי"ד איבדו 3.7% כ"א. גם גב-ים, בבעלות דק"ש נפגעה מההחלטה:

כך למשל מעלות הכניסה את גב-ים  לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. בנימוק: "אנו מכניסים את הדירוג של חברת גב-ים 'לרשימת מעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, המשקפת את הערכתנו שקיימת אי ודאות בנוגע לשינויים המבנים בקבוצה וההשלכות שלהם לגבי השפעת הקבוצה על גב ים… ומהתקרבות למועד הסופי, שיחול בדצמבר 2029, שבו דסק"ש צריכה לפעול לפתרון דרישות חוק הריכוזיות – הקובע הגבלה על החזקה בחברות בנות המהוות שכבה שלישית. נכון להיום, גב-ים נשלטת (51.7%) על ידי נכסים ובניין, חברת נדל"ן מקבוצת דסק"ש. תחת מבני הבעלות הנוכחיים בפירמידת דסק"ש, בניתוח הקשר לחברה האם, נכסים ובניין, אנו מעריכים את גב-ים כאחת מפעילויות הליבה שלה.

פסגות הבהירה כי אחד מהשיקולים בקבלת ההחלטה של בית ההשקעות הוא שכל עסקת בעלי עניין עתידית תותנה באישור מחזיקי האג"ח של נכסים ובניין. אלשטיין סירב. "לא נסכים להתחייב שלא נעשה עיסקאות בעלי עניין מבלי לבקש אישורים של מחזיקי האג"ח לעסקאות כאלה", אמר.

הנהלת אי.די.בי ודסק"ש בורחת, המניות צוללות

הממונה על שוק ההון הורה לאי.די.בי למכור את כלל ביטוח

ועדת החקירה נגד כלל ביטוח בנושא ההלוואות לאי.די.בי – התמלול המלא