חדשות    

האוניברסיטאות נערכות ללימודים מקוונים

היום (ה') תתקבל בדיונים שייערכו בהשתתפות נציגי משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה, ההחלטה אם לדחות את תחילת הסימסטר השני באוניברסיטאות, או לעבור ללימודים מקוונים כסדרם.

האוניברסיטה העברית כבר פרסמה החלטה על דחיית פתיחת הסימסטר בשבוע, שינוצל למעבר ללימודים שכולם מקוונים.

סמסטר ב'  באוניברסיטה העברית היה אמור היה להתחיל ביום ראשון הקרוב, אך בשל משבר הקורונה החליטה הנהלת האוניברסיטה שהלימודים והקורסים יתקיימו באמצעות הוראה מרחוק. מהלך זה דורש היערכות מקדימה, ולכן פתיחת סמסטר ב' תידחה בשבוע. כך, הלימודים צפויים להתחיל ביום ראשון, 22 במרץ 2020.

האוניברסיטה תמשיך בפעילות המחקר והקמפוסים יהיו פתוחים, כולל ספריות ויחידות המינהל. בחינות סמסטר א' שאמורות להתקיים בשבוע הבא יתקיימו כמתוכנן. .

בשלב זה נערכים במועצה להשכלה גבוהה לקיום הסמסטר, כאשר כל השיעורים שבהם מעל 100 תלמידים יהיו מקוונים.

אוניברסיטת אריאל הודיעה כי פתיחת סמסטר ב' תידחה לעת עתה ליום ראשון, 15 במרץ. באוניברסיטה הדגישו כי הלימודים במכינה יתקיימו מחר כסדרם וכי המבחנים יתקיימו מחר במועדם. "הנהלת האוניברסיטה תקיים הערכות מצב בהתאם להתפתחויות ותעדכן את סגל ההוראה והסטודנטים לגבי שימוש במערכת הלמידה מרחוק, על פי הצורך", נמסר.

באוניברסיטת חיפה, קורסים שבהם יותר ממאה תלמידים יתקיימו מחר באופן מקוון. לשכת הרקטור בחיפה הנחתה את היחידה להוראה מתוקשבת להיערך לאפשרות של למידה מקוונת גורפת – שתחול על כלל הקורסים בקמפוס. הסטודנטים התבקשו להצטייד במחשב עם מצלמה, מיקרופון וחיבור לאינטרנט המתאימים ללמידה מקוונת.

גם אוניברסיטת בר אילן הודיעה לאחר הערכת מצב כי קורסים מעל מאה איש יתקיימו באופן מקוון בלבד, ויתר הקורסים יתקיימו כרגיל.

אוניברסיטת תל אביב הודיעה אתמול כי היא "נערכת למעבר מדורג להוראה מרחוק (לימודים מקוונים) החל מהשבוע הקרוב. בתחילה יועברו באופן מקוון כלל הקורסים רבי המשתתפים, ובהמשך, במקרה של איסור על קיום לימודים בקמפוס בשל משבר הקורונה, או לפי מדיניות הנהלת האוניברסיטה בהתאם להתפתחויות, כל הלימודים יעברו להתנהל באופן מקוון לפי הצורך".

במקביל, באוניברסיטת בן-גוריון שבבאר שבע הודיעו כי לא יתקיימו  הרצאות בנוכחות של מאה איש ומעלה. החל משבוע הבא קורסים אלה יועברו באופן מקוון בלבד, במועדם. מרצים בבידוד ימשיכו ללמד באופן מקוון. קורסים בנוכחות של פחות ממאה איש יתקיימו כסדרם.

מהמרכז הבינתחומי בהרצליה נמסר שהמוסד נערך ללמידה רחבת היקף מרחוק. ההיערכות "נעשית על בסיס תשתיות קיימות – דוגמת מערכי קורסים מקוונים, ושיעורים שנלמדו בכיתות מצולמות וזמינים אונליין. בנוסף, אנו מטמיעים מערכת שתאפשר להעביר את מרבית הקורסים המתוכננים בסמסטר ב' באופן מקוון, ומגייסים מערך של תמיכה טכנית שיסייע למרצים ולסטודנטים להשתמש במערכת. פעילות זו". המערכת, כך צוין, "תאפשר גם קשר לימודי עם סטודנטים ששוהים בחו"ל, באזורי זמן שונים, וחזרתם לארץ מתעכבת".

מכללת לוינסקי לחינוך החליטה כי כל הלימודים יעברו להוראה מרחוק החל מיום ראשון.

לפי הודעת המל"ג "נקבעו צעדי ההתארגנות לתרחישים אפשריים של הגבלת הגישה למוסדות להשכלה גבוהה, בין היתר: למידה דיגיטלית, פתיחת הסמסטר במועד מאוחר יותר על כל המשתמע מכך והימנעות מפגיעה במחקר".

עוד נמסר כי "לאור הודעת ראש הממשלה ושר הבריאות יפעלו המוסדות להשכלה גבוהה בהתאם להנחיות תוך הימנעות מקיום כנסים ואירועים, לרבות הימנעות מהוראה בכיתות שבהם מספר הסטודנטים עולה על 100".

. בוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) אמרו: "נפעל בהתאם להנחיות החדשות תוך תיאום ושיתוף פעולה מלא עם ות"ת-מל"ג, משרדי הבריאות והאוצר וכמובן עם אגודות הסטודנטים וההתאחדות הארצית. בכל האוניברסיטאות ישנו מגוון של פתרונות בהם למידה בכיתות מצומצמות, למידה מקוונת, העלאת קורסים מצולמים לרשת ועוד. מושם דגש מיוחד לצמצם את הפגיעה האפשרית במחקר, בסגלים הנמצאים במוסדות וכמובן בסטודנטים".

כמה יחסוך שבוע לימודים מקוצר

מתנה סוף: מה תקנו לגננת לסיום הלימודים וכמה זה יעלה לכם?

ניהול קמפיין PPC – לימודים וקריירה