לימודים    קריירה    

ניהול קמפיין PPC – לימודים וקריירה

מעודכן ל-07/2019

PPC זה פשוט פיי פור קליק, תשלום עבור לחיצה. זה המודל שהפך את גוגל לענקית פרסום באינטרנט. את המודעות הללו לרוב המפרסמים מפרסמים בכלי של גוגל שנקרא גוגל אוורדס, המחליף את לוחות המודעות של פעם. המודעות נראות בתוצאות החיפוש בגוגל או באתרים מפרסמים שבחרו לפרסם את המודעות אצלם באתר עבור הכנסה פוטנציאלית. גם פייסבוק מציעה  פרסומים פר קליק, אלו חשופים לגולשים ברשת וכן באינסטגרם. כך על כל לחיצה של משתמש במודעה, המפרסם משלם. עם השנים השיטה השתכללה גם לתשלום לפי המרה – פניות – וכן לפי מכירה.

שם אחר של התחום הוא קידום ממומן, להבדיל מקידום אורגני שבו מקדמים אתרים  ללא תשלום באמצעות ניסיונות והיכרות כלשהי עם האלגוריתם של גוגל. קידום ממומן מביא לתוצאות בזמן קצר יותר אך נחשב אצל ידי חלק מהגולשים כפחות אותנטי. היתרון שלו הוא שהפרסום בו מדיד מאוד ומאפשר סטטיסטיקות של פלחי יעד ולבדוק מהם הקמפיינים המוצלחים ביותר.

מה לומדים

בתוכניות לומדים רבות על Google Adwords, בחירת תקציב מתאים, קהל יעד, לתכנן את המודעה על ידי תמצות ואיך לגרום לה להיות אטרקטיבית. התוכנית מתרכזת גם בהרבה סטטיסטיקה וניתוח נתונים  כגון ניתוח נתוני כניסה, מעקב אחרי כמות גולשים, סטטיסטיקות ועוד באמצעות כלים נוספים של גוגל כמו גוגל אנליטיקס.

בחלק מהקורסים נוסף לגוגל מתמקדים גם בפרסום וניתוח קמפיינים בפייסבוק וכן ברשתות נוספות כמו לינקדאין ואינסטגרם.

למי מיועד

התוכניות מיועדות בעיקר לחולי אינטרנט ואוהבי פרסום עם  חוש אנליטי ואהבה לעיסוק בנתונים ובסטטיסטיקות. הלימודים מתאימים גם לעצמאים הרוצים לקדם את העסק שלהם. כדי להשתלב בתחום צריך לרוב אנגלית טובה ומעלה.

אפשרויות תעסוקה

יש כמה אפשרויות תעסוקה לאחר לימודי PPC – אפשר להשתלב בחברות קידום אתרים או פרסום באינטרנט או להשתלב בתוך חברה אחרת כמקדם שלה וכן כעצמאי כדי לתת שירות ללקוחות שרוצים לקדם את העסק שלהם.

איפה לומדים

בהרבה מהמכללות קורסי PPC לא נלמדים בנפרד  מלימודים כלליים של שיווק באינטרנט, אך בכל זאת יש כמה גופי לימודים המציעים לימודים ממוקדים יותר, ובהם ג'ון ברייס, אקטיביטק, speria, המכללה לניו מדיה, אסק פאבל ועוד.

זמן לימודים

בין שלושה חודשים לארבעה חודשים, 80-140 שעות אקדמיות.

עלויות לימודים

בעוד קורס רחב של שיווק באינטרנט עולה  בין 13,000 שקל ל-16,000 שקל, לימוד ממוקד ב-ppc עולה רק בין 6,500 שקל ל-9,000 שקל

שכר בתחום

לחסרי ניסיון ולבוגרי קורסים השכר נע בטווח של 6,000-8,000 שקל. עם הוותק ועם ניסיון מוכח של הצלחות השכר יכול לעלות גם למעל 10,000 שקלים ואפילו עד 13,000 שקל לבעלי ניסיון עם אנגלית טובה או שפות נוספות. בתפקידי הנהלה השכר מגיע גם ל-20,000 שקל.

התקן החדש של גוגל שיחליף SMS

פרסום באינטרנט עובד – מדריך למתחילים