מובייל וגאדג'טים    

התקן החדש של גוגל שיחליף SMS

pixabay
מעודכן ל-06/2019

בגוגל לא מחכים לרשתות הסלולר ומציעים תקן שיחליף SMS ואת טכנלוגיות המסרים המיידים הקיימת כיום

אומנם SMS היא טכנולוגיה שבשנים האחרונות משמשת רק עסקים ופוליטיקאים, אבל גוגל עדיין מעוניינת להחליף אותה.  זו  החליטה שלא לחכות למפעילות הסלולריות השונות ותתחיל להפעיל את שירות ה-Rich Communication Service, או בקיצור RCS.

ה-RCS נועד להיות תקן ההודעות החדש והאוניברסלי שיחליף את טכנולוגיית המסרונים המוכרת לנו כיום ממכשירי הסלולר. ה-RCS יספק שירות הודעות רב תכליתי שדומה יותר לוואטסאפ (Whatsapp), עם אפשרויות מתקדמות רבות כמו שליחת הודעות ארוכות, קבצים באיכות גבוהה ועוד.

תחילה גוגל חיכתה לספקיות הסלולר כדי שיאמצו את התקן והשירות. אלו לא הגיעו והיא מתכוונת להשיק אותו באופן עצמאי. המדינות הראשונות שיקבלו את האפשרות להצטרף לשירות במהלך החודש יהיו צרפת ואנגליה, ולמשתמשים במדינות נוספות בעולם אין תאריך יעד להפעלת השירות בזמן זה.

אם הרשת עצמה לא תומכת בשירות, יועברו ההודעות דרך שרתי גוגל עצמה. השקת השירות במדינות אחרות צפויה בהמשך השנה, עם זאת בגוגל כאמור עדיין לא מוכנים להתחייב למועד שבו יופעל עבור כלל משתמשי אנדרואיד בכל העולם.

הבעיה העיקרית של RCS שבעודו מתקדם הרבה יותר מהמסרונים של חברות הסלולר, ביחס לוואטסאפ, הטכנולוגיה העיקרת היום להעברת מסרים, הוא סובל מבעיות ובעיקר מהעדר הצפנה  מקצה לקצה. גוגל הודיעה שתטפל בבעיה זו:

בחברה מתחייבים למחוק את כל תוכן ההודעות מייד לאחר שליחתן, ובהמשך צפויה גוגל להציג פתרון שיאפשר משלוח הודעות RCS מוצפנות  , כך שרמת האבטחה שלהן תהיה זהה לזו של הודעות הנשלחות דרך אפליקציית וואטסאפ

יתרון חשוב של RCS הוא שאינו  מוגבל לאנדרואיד בלבד אלא יכול להיות מותקן במכשירים נוספים, אם כי בנוגע לאפל, סביר שזו לא תאמץ את הטכנולוגיה של המתחרה הגדולה שלה.

פרסום באינטרנט עובד – מדריך למתחילים

הביטקוין של פייסבוק: החברה תשיק מטבע דיגיטלי

פרסום באינטרנט עובד – מדריך למתחילים