תוכן ממומן    

האינטרנט שלכם לא זז? הנה 3 פתרונות שיעזרו

תוכן ממומן

 

בעיות אינטרנט בבית פוגעות באיכות החיים ועלולות גם לעכב אנשים שמשתמשים בנייד לצרכי עבודה או לימודים. אז מה עושים? הנה כמה פתרונות שיכולים לעזור

קליטה אלחוטית טובה של רשת אינטרנט בבית היא כיום תנאי לאיכות החיים. רובנו משתמשים באינטרנט על מנת לצרוך תכנים וסדרות, לשמור על קשר עם חברים ומשפחה דרך הנייד או המחשב וגם כדי להפעיל מכשירים חכמים. עם זאת, יש מקרים שבהם רשת WIFI מסוימת לא עומדת בציפיות והקליטה הופכת להיות איטית עד בלתי קיימת.

אז מה עושים? הנה 3 טיפים לשיפור קליטת ה-WIFI שכל אחד יכול לאמץ גם בלי להיות מומחה למחשבים או להחזיק בניסיון קודם:

  1. שנו את המיקום של הנתב

מיקומו של נתב אלחוטי אחראי בצורה ישירה על הקליטה. ההמלצה היא להציב את הנתב במקום פתוח, ללא קירות מהצדדים וכמה שיותר רחוק מהממ"ד. הנתב גם צריך להיות במקום גבוה יחסית, שממנו הוא יכול לשדר את רשת ה-WIFI לכל החדרים השונים של הבית.

הבעיה עם החלפת המיקום של הנתב קשורה לצורך לחבר אותו בצורה פיזית אל המודם או אל הקיר. במקרים כאלה, מה שכדאי לעשות זה להזמין טכנאי של חברת התשתית ולבדוק אפשרות להזיז את כל המערכת. כך ניתן לפתור את בעיות הקליטה לטווח הקצר והארוך ולמנוע תקלות מיותרות. 

  1. הורידו עומס של חלק מהמכשירים או התוכנות

רשת ה-WIFI בבית ולמעשה גם בכל מקום אחר מוגבלת מבחינת היכולת שלה להעביר נתונים. ככל שתעמיסו על המערכת יותר אפליקציות, תוכנות ואתרי אינטרנט עם סרטים וסדרות, כך סביר להניח שהקליטה תיפגע.

החדשות הטובות הן שאפשר למדוד את צריכת הנתונים של כל מכשיר שמחובר לאינטרנט. קודם כל, מה שצריך לעשות הוא לבצע את הבדיקה ישירות דרך הנייד או דרך המחשב. לאחר מכן, כדאי לכבות תוכנות או אפליקציות שאין בהן צורך ולהגדיר התרעה על חריגת נתונים מעל טווח מסוים. בנוסף, רצוי למדוד את מהירות הגלישה כאשר המחשב מחובר ישירות למודם ואין עוד תוכנות שפועלות ברקע – ובמידת הצורך ליצור קשר עם הספק. 

  1. החליפו ספק

יש מקרים שבהם אף פתרון טכני לא עוזר ואין ברירה אלא להחליף את הספק. יכול להיות שספק האינטרנט לא מסוגל להגיע באזור המגורים שלכם למהירות המינימאלית שאותה אתם צריכים, או שלחילופין תנאי העסקה כבר לא עולים בקנה אחד עם הדרישות של מספר המחשבים והמכשירים בבית. 

החלפת הספק היא משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב שכרוכה ביצירת קשר עם מוקד שירות הלקוחות. בעצם יצירת הקשר כבר תקבלו הצעה לשדרג את האינטרנט או להוריד במחיר, אז כדאי לשמור על ראש פתוח. אם ההצעה עדיין לא מספיקה, ניתן לתאם ביקור טכנאי לטובת החלפה של השירות.