תוכן ממומן    

האם המשבר הפיננסי במדינה ובעולם ישפיע על מחירי ביטוח הרכב

FREEPIK

מחיר ביטוח רכב ממוצע ירד בשנת 2020 וזאת, כמובן, בעקבות משבר הקורונה. מהן המגמות שהביאו לירידה במחירים והאם הן כאן להישאר?

הסגר הכללי, שגרר אחריו את המשבר הכלכלי, אותם הביאה מגפת הקורונה הידועה לשמצה, הביאו לשינויים מרחיקי לכת בצרכנות המקומית והעולמית. מעבר חד לרכישות אונליין כל רחבי העולם, ירידה מוחלטת כמעט של פעילות עסקית בשווקים מסוימים (תיירות. רכישות רכב, למשל) ועלייה דרמטית באחרים (מישהו אמר נייר טואלט?).

תחום הרכב חווה מכה קשה שהתחילה בסגירה ממשית של סוכנויות הרכב – ורכישה אמתית אונליין של מכוניות בישראל עוד לא באמת קיימת, כך שהשוק הזה נוטרל כמעט לגמרי, המשיכה במלאי הולך ומצטמצם ומחסור בכל העולם עקב סגירת המפעלים בסין, בקוריאה או באירופה. בהמשך הגיע גם שוק החלפים למשבר של מחסור ומלאי שאוזל.

ולצד זה, גם תחום ביטוח הרכב נאלץ להסתגל למציאות חדשה. לאחרונה עולה כי המחיר הממוצע של ביטוח רכב ירד השנה בצורה לא מבוטלת, לאחר שמאות אלפי עובדים נשלחו לחל"ת או לעבודה מהבית, והותירו את הרכב בחנייה ואת הכבישים ריקים.

שינויים בעלויות ביטוח הרכב

המחיר הממוצע של ביטוח רכב שנתי ירד בחודשים האחרונים בעקבות שתי מגמות שהתרחשו בסגר הראשון וממשיכות לתת אותותיהן אל הסגר השני והאלה. הראשונה, מבצעים חסרי תקדים בעולם ביטוח הרכב בארץ, הנחות משמעותיות של חברות הביטוח, שמבינות שהצרכנים מחפשים איפה לחסוך.

בתקופה של משבר כלכלי, בוודאי חמור כל כך, מפגין הציבור צרכנות חכמה יותר, משווה מחירים ודורש הנחות, ועל כך יעידו מוקדני השירות בחברת הביטוח. חברות הביטוח מצידן, זיהו את המגמה והעניקו חודשים של ביטוח מקיף במתנה למצטרפים, הנחות למצטרפים בדיגיטל ועוד.

הציבור הישראלי עבר במהלך הקורונה לדיגיטל וגם בעולם הביטוח הרגישו במגמה ואחוזי ההצטרפות באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות של חברות הביטוח עלו באופן משמעותי. פוליסות אלה משווקות לצד אחוזי הנחות גבוהים וזו סיבה נוספת לירידה במחיר הממוצע של ביטוח רכב בשנת 2020.

המגמה העיקרית השנייה שהשפיעה על מחירי הביטוח לרכב, היא מוצרים מותאמים אישית, שמציעות היום חברות הביטוח. אלה מוצרי ביטוח מקיף לרכב שהחלו לצוץ בשוק עוד לפני פרוץ המגפה וזכו בזכותה למודעות גבוהה יותר ולדרישה גדולה יותר בקרב המבוטחים. ביטוח רכב כזה מתומחר אישית ללקוח לפי מספר הקילומטרים שנהג ברכב במהלך החודש ונמדד ע"י רכיב דיגיטלי המותקן ברכב או לפי מכסת קילומטראז' שנקבעת עם ההצטרפות לביטוח.

משפחות עם רכב וילדים עם רישיון נהיגה יבחרו היום במסלולים הרזים והמוזלים שמציעות חברות הביטוח לנהגים חדשים וצעירים. מסלולים אלה מבוססי שימוש ומוזילים בצורה משמעותית את הביטוח לנהגים ללא ותק. עד היום נאלצו ההורים לצרף את הנהג/ת החדש/ה במשפחה לביטוח הרכב הקיים ולהעלות לעצמם את הפרמיה (נהגים חדשים צעירים נחשבים לקבוצת סיכון על הכביש ולכן הביטוח במקרה שלהם יקר יותר ומייקר את הפרמיה), היום הם יכולים לבחור במסלולים הייעודיים ולשלם אך ורק על הזמן בו אחז הנהג החדש/ צעיר בהגה.

מחירי דיגיטל בשירות פרימיום

כאמור, מוצרי הביטוח רכב לפי שימוש נכנסו זה מכבר לשוק ואנחנו צופים פיתוח והרחבה של מנעד מוצרים כאלה גם בשנים הקרובות ואנחנו נראה עוד ועוד מוצרי ביטוח שנשענים על טכנולוגיה מתקדמת ודיגיטל, על ניתור בזמן אמת והתאמה אישית ללקוח.

שוק ביטוח הרכב הוא שוק של מחיר ושירות. ככל שייכנסו מוצרים המאפשרים ללקוח הקצה לשלם פחות, הוא יעשה זאת ויבחר במחיר הזול יותר – זה מתחיל ברכישת ביטוח רכב אונליין וממשיך בבחירה של מוצרים הנכונים לו, אבל לא רק. בתחום הביטוח, בעיקר ברגע של תאונה חלילה – התקשורת עם חברת הביטוח הופכת לנקודה קריטית. מבוטחים יישארו נאמנים למותג שגם יספק להם את השירות הטוב ביותר בעת משבר, במגוון הרחב ביותר של פלטפורמות תקשורת.