קריירה    

האם לחפש עבודה בחגים? לא מה שחשבתם

מעודכן ל-09/2019

הרבה חושבים שחגים זה לא זמן טוב לחפש עבודה, כולם בחופשה, מי כבר יקרא את קורות החיים שלי כשכולם בחופש? עם זאת,  בענף ההשמה ומשאבי אנוש אומרים שדווקא תקופת החגים היא זמן מצוין לחפש עבודה.

קודם כול, לכם יש יותר פנאי לחפש, בעיקר אם אתם מועסקים בעבודה אחרת וגם למעסיקים יש יותר פנאי למצוא מועמדים ולא להתעסק עם שלל הדברים הכרוכים בתפעול עסק. הרי המעסיקים לא בכל יום נתון נמצאים בחופשה אלא אם כן הם בחופשה מרוכזת. ימי חול המועד הם ימי עבודה וכך גם ערבי חג הם ימי עבודה לא מלאים. כמו כן מעסיק שמחפש בחגים כנראה מחפש מילוי מקום למשרה דחופה, כך שלא יהססו לקרוא את קורות החיים ואף לזמן אתכם לעבודה בימי העבודה המותרים על פי חוק.

כמו כן חלק מהמעסיקים מעדיפים לפרסם לקראת החגים כדי שיהיו להם מספיק מועמדים בתום תקופת החגים, וכך אתם נהנים מיתרון הראשוניות.

סיבה נוספת היא שמועמדים שלא קראו את המדריך הזה מעדיפים לא לשלוח קורות חיים או נמצאים בחופשה, וכך יש פחות מתחרים על אותה משרה. הפנאי גם מאפשר לכם לעבוד על קורות החיים ולשדרג אותם ולהתאימם למשרה ספציפית.

נכון שלבעלי משפחות קשה למצוא יותר את הפנאי, אבל גם להם כדאי לנסות לשדרג את קורות החיים ולשלוח אותם למעסיקים, למשל  בזמן שההורים ישנים, אצל ההורה השני או אצל סבא וסבתא.

בכל מקרה, אם הפסקתם לחפש בכל תקופה, הארכתם את הזמן שבו תמצאו עבודה

איך עושים את זה

השאלה איך עושים את זה לא משתנה בתקופת החגים, מה שכן משתנה הוא שיש יותר מפגשים עם חברים ומשפחה. נצלו אותם כדי לספר לכולם שאתם מחפשים עבודה.

ימי החופש יכולים לשמש גם להצבת מטרות ויעדים, האם תרצו להמשיך בתחום שלכם או שמא תרצו לעשות הסבה. מה דרוש לעבודה החדשה שתרצו? האם יש לכם הזמן והיכולת ללימודים עכשיו?  אפשר גם להכין רשימת ממליצים ועוד.

לאן נעלמים העובדים הצעירים – על גוסטינג בעולם העבודה

איך לצאת מהעבודה לראיון והאם מותר

איך למצוא עבודה באמצעות מכרזים