חדשות    

האם סין ממצמצת ראשונה? מפחיתה מסי ייבוא ומגדילה הטבות לזרים

סין סובלת מאוד מלחמת הסחר מול טראמפ. העלאת המכסים בארה"ב לסחורה סינית, גורמת לירידה משמעותית במכירות של הסינים לארה"ב. כלפי חוץ, הממשל הסיני משדר – "הכל בסדר" ומעלה גם את המיסים על ייבוא סחורות. אבל נתוני המאקרו שדווחו בחודשים האחרונים מבטאים חולשה.

אז אולי המבהלך הזה הוא ניסיון להתמודד עם ההאטה, אבל ייתכן שזה גם איתות לטראמפ – משהו בסגנון – "עד כאן", הנה אנחנו גם מורידים מכסים.

הממשל הסיני דיווח על כוונתו להפחית מכסי ייבוא על מוצרי טקסטיל ומתכות, לרבות מוצרי פלדה, ל-8.4% מ-11.5%. ההפחתה תחול מ-1 בנובמבר.  משרד האוצר הסיני דיווח גם על הפחתה של מכסי הייבוא על מוצרי נייר ועץ, מינרלים ואבני חן ירד מ-6.6% ל-5.4%. מדובר על כ-1,500 מוצרים, שבממוצע מכסי הייבוא עליהם ירדו מ-10.5% ל-7.8%. התעריף הכולל של מכסי הייבוא ירד ל-7.5% ב-2018, לעומת 9.8% ב-2017.

"הורדת המכסים תורמת לקידום הפיתוח המאוזן של סחר חוץ וקידום רמה גבוהה יותר של פתיחות לעולם החיצוני", נמסר ממשרד האוצר הסיני וזה בהחלט סוג של איתות לממשל האמריקני. במקביל, הממשל הסיני הצהיר על תוכניות להוריד את מכסי הייבוא גם על מכונות, ציוד אלקטרוני ומוצרי טקסטיל החל מ-1 בנובמבר.

כמו כן, הממשל הסיני הצהיר כי ייפעל להגדלת הייבוא השנה כדי להילחם במתיחות הגוברת עם ארה"ב במדיניות הסחר בין שתי המדינות.

נזכיר שבתחילת יולי  הוריד הממשל הסיני את מכסי הייבוא על מגוון רחב של מוצרים, בהם לבוש, קוסמטיקה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים ומוצרי כושר.

מעבר להפחתה של מסי הייבוא, הממשל הסיני מרחיב את הזכאות לפטור ממס הכנסה למשקיעים זרים, שמשקיעים מחדש את הרווחים במדינה. הפטור, עד עתה,  כלל רק סקטורים מסוימים, אך כעת הפטור כולל את כל הסקטורים. הפטור ממס נכנס רטרואקטיבית מה-1 בינואר השנה, כלומר – משקיעים ששלמו מס צפויים לקבל החזר.