תוכן ממומן    

?האם פושטי רגל יכולים לקבל משכנתא בבנק ומתי

מרטין בוקסדורף זה האיש- לקבל משכנתא עבור פושטי רגל 

האם פושטי רגל יכולים לקבל משכנתא בבנקים? התשובה היא בהחלט כן. אבל התשובה היא מורכבת יותר וצריך לענות על כמה קריטריונים, עדי להבין לעומק איך באמת עובדת משכנתא של פושטי רגל בבנקים.

כמה מילים עלי:

אם הגעתם לכאן אתם ככל הנראה מחפשים פתרון לקבלת משכנתא לפושטי רגל ואני שמח להגיד שאתם במקום הנכון בדיוק. שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות אני עוסק בהשגת משכנתא לאנשים שעברו פשיטת רגל. טיפלתי כבר במאות משכנתאות כאלו ואשמח לעשות את זה גם בשבילכם.

מה הכוונה לפושטי רגל?

חברים יקרים זאת הבהרה ממש חשובה, אנשים שנמצאים בהליך פשיטת רגל או בהליכים מקבלים- כמובן לא יכולים לקחת משכנתאות בבנקים. קיימת האופציה שהיא משכנתא חוץ בנקאית, ניתן לקרוא על זה בקישור כאן. כאשר מדברים על משכנתא בנקאית לאנשים שעברו פשיטת רגל, הכוונה היא לאנשים שהם כבר אחרי קבלת הפטר.

כמה זמן אחרי קבלת הפטר ניתן לקחת משכנתא בבנקים?

זאת שאלת מיליון הדולר שאני שומע בערך 5 פעמים ביום. התשובה ההגיונית היא שאני מצליח להשיג משכנתאות לאנשים שעברו פשיטת רגל, בערך שנתיים לאחר ההפטר ובמקרים מסוימים- שנה וחצי לאחר קבלת הפטר. אנחנו תיכף נדבר על המקרים האלו ומה בכלל הדברים שמהווים שיקול לכאן או לכאן.

אזהרה חמורה: דוח נתוני אשראי

ברוכים הבאים לאזור הסכנה. אם אתם רוצים את זה בתור כותרת, אז הבנקים נוטים "לשכוח" למחוק את החובות של האנשים שעברו פשיטות רגל ושילמו את כל החוב, דבר שמהווה בעיה משמעותית מאוד.

עכשיו ההסבר:

אני מניח שכולכם זוכרים את BDI, שככה הבנקים היו בוחנים בעיות של אנשים שרוצים לקחת משכנתא. בשנת 2019 התחלפה השיטה והיום הכלי שעובדים איתו כדי לבדוק את האנשים הוא דו"ח נתוני אשראי. 

הדו"ח הזה הוא כלי מאוד מעמיק ונותן תמונה מאוד רחבה של כל הבעיות שהיו בשנים האחרונות, מבחינה פיננסית. כלומר, אם היו לכם כמה צ'קים חוזרים או הוראות קבע חוזרות – זה יופיע בדו"ח שחור על גבי לבן. 

מה שקורה בזמן שאדם נכנס להליך פשיטת רגל, בדו"ח של אותו אדם מופיעים עיקולים של הבנקים וההלוואות של אותו הבנק נמצאות בפיגור. כאשר מקבלים הפטר, הדבר הזה אמור להיסגר ובהמשך להימחק מהדו"ח לחלוטין. הבנקים מצידם, נוטים להתעלם מהחובה שלהם למחוק את החובות מהדו"ח והתוצאה של זה היא שגם לאחר שנים- הדו"ח ממשיך להראות שהחובות עדיין פתוחים וההלוואות נמצאות בפיגור.

הכנסות ווותק בעבודה:

ככלל, גם לאנשים שהם לא פושטי רגל, הבנקים בודקים היטב את מקום העבודה שלכם וכמה זמן אתם עובדים במקום הזה. מבחינתם זה אות וסימן ליציבות. כלומר אם אתם עובדים באותו מקום עבודה חמש שנים, אתם נחשבים ליציבים ו"בטוחים" יותר.

במיוחד אנשים שעברו פשיטת רגל, צריכים להיות ולהראות שהם הרבה יותר יציבים מהאדם הרגיל. אנחנו רוצים להראות לבנקים שאנחנו יציבים, בעלי הכנסות סבירות פלוס ובעיקר לשדר לבנקים שניתן לסמוך עלינו.

סדר בחשבון ושוב סדר:

המחלה הגדולה של פושטי רגל היא הבלאגן שהם ממשיכים לחיות אתו אחרי שעוברים פשיטת רגל. אני נתקל מדי יום באנשים שעברו פשיטת רגל והם ממשיכים להתנהל ללא חשבון בנק מסודר, מפקידים את המשכורת בחשבון של בת הזוג או בכלל לא מפקידים בשום מקום. אנשים שמנהלים עסק בשחור ובכלל לא מדווחים על הכנסות כל שהן, בקיצור מתנהלים מתחת לרדאר. 

הדבר הזה הוא מחלה רעה וכזו שמונעת מכם לקבל משכנתא בבנק כמו כל אדם אחר. הרי כבר אמרנו, אחרי פשיטת רגל אנחנו רוצים להיות יציבים, יותר מסודרים מאשר האדם הרגיל. אז לנהל עסק ללא חשבון בנק- זה מאוד רחוק ממה שאנחנו מחפשים.

מי הייתם ומה אתם היום?

יש דגם התנהגות מסוים שהבנקים מאוד אוהבים. הבנקים מאוד אוהבים אנשים שהיו בעלי עסק, פשטו רגל ואחרי זה נהיו שכירים. אני לא באמת יודע להסביר את זה לעומק, אבל מבחינת הבנקים זה עושה הרבה שכל ולמודל הזה אנחנו רוצים להתאים.

מה בעצם אני עושה? 

העבודה שלי היא למעשה כמו עורך דין פלילי. אני אמור לקחת את החומר שנותנים לי האנשים ואני אמור לגרום לבנקים לאשר את המשכנתא. כמה שאזכה ליותר שיתוף פעולה מצידכם, כך יהיה לי קל יותר להצליח.

מרטין בוקסדורף- 0508116397 או [email protected]