תוכן ממומן    

האם רילוקיישן זה צעד משתלם ומה קשור לזה דרכון פורטוגלי

קרדיט תמונה: freepik

על פניו, נראה שרילוקיישן זה צעד מאוד נכון ומשתלם מהבחינה הכלכלית. אבל האמת היא שרילוקיישן זה משהו כל כך מגוון, שצריך לבדוק כמה היבטים כדי להבין אם זה משתלם ועד כמה משתלם. ואם חשבתם שבשביל רילוקיישן אתם חייבים בהכרח לעבוד בהייטק, כמהנדסים או מתכנתים, ושחייבים גם להיות בעלי קשר מעולה עם בוס שיש לו קשרים, גם זה לא מדויק. נסביר בהמשך על כל השיקולים וגם איך קשור לזה דרכון פורטוגלי בימים האלה.

דרכון פורטוגלי בלי טובות מהבוס

לפני שנסביר לעומק איך תוכלו לדעת האם רילוקיישן זה הצעד המשתלם בשבילכם, תחילה נבהיר איך דרכון פורטוגלי יכול לעזור בכך. בשנים האחרונות הנהיגה ממשלת פורטוגל מדיניות מקלה בהענקת דרכון פורטוגלי ליהודים. כלומר, מי שעומד בכמה קריטריונים למעשה זכאי לאזרחות מקומית (אפילו ללא חובה להתגורר בפורטוגל למשך יום אחד). יותר מזה, מי שהשיג את הדרכון הזה נחשב לאזרח אירופאי. כלומר אפשר לאחר מכן לעבוד באופן חוקי, בכל מדינה באירופה, בכל מקצוע. לא צריך שום טובות מהבוס בישראל, לא חייבים לעבוד בהייטק, לא חייבים לדאוג לאישור עבודה זמני באמצעות מקום העבודה. אחרי שהבנו את זה, כך תדעו האם רילוקיישן ישתלם לכם.

1.      בדקו מהי ההכנסה הצפויה נטו

דבר ראשון, כדי שרילוקיישן יהיה משתלם, בדקו מה צפויה להיות ההכנסה שלכם. בדקו את רמות השכר לפי הניסיון שלכם ולפי המדינה שבה אתם מתכננים לעבוד. זה עניין אחר לעבוד בהובלות (מובינג) בצרפת ודבר אחר לגמרי לעבוד באותו המקצוע בספרד. וכמובן, הובלות זה רק דוגמא. כך נכון בתחומי ההנדסה, עיצוב הפנים, הרפואה, תיווך, הסעות, וכן הלאה. שימו לב בחישובים שלכם להתייחס להכנסה נטו. שיקולי מס יכולים להביא להבדל דרמטי בין השכר התיאורטי לבין השכר המעשי, שנכנס לבנק.

2.      בדקו את רמת המחירים באזור המגורים

בארצות הברית, גילו לא מעט עובדי הייטק ברילוקיישן כי גם אם השכר גבוה ביחס לארץ, רמת החיים "אכלה" להם את כל מה שקיוו לחסוך. כלומר, תמיד בדקו את רמת החיים באזור שבו תתגוררו, תוך התייחסות לעלויות שמבטיחות את רמת החיים הזאת. שימו לב כי מי שעושה רילוקיישן בעזרת דרכון פורטוגלי יכול להשתלב במגוון מקצועות, באין ספור ערים מרכזיות באירופה. ניתן לבחור בצורה גמישה את המקום והעיר שבה תעבדו, כך שההפרש בין הכנסותיכם לבין רמת ההוצאות שלכם ישאיר לכם חיסכון יפה בצד.

3.      קחו בחשבון הוצאות שבארץ לא מכירים

בלא מעט ממדינות העולם, על שירותים שבארץ מתקבלים כמובן מאליו יש צורך לשלם כסף, ולא מעט. לדוגמא, הידעתם שיש מדינות שבהן מקובל לשלם עבור פינוי האשפה? ככל שנפח האשפה שלכם גדול יותר, כך תשלמו יותר. במדינות רבות, עלויות הביטוח יכולות להיות מכבידות מאוד, בעיקר בתחום ביטוחי הבריאות. כן, לא בכל מדינה יש קופות חולים שנותנות רשת ביטחון בריאותית טובה מאוד.

4.      יצירתיות להגדלת הכנסות בחו"ל

נסיים בנקודה מאוד חשובה, שיכולה לאפשר לכם להפוך רילוקיישן לתקופה של שנה או של מספר שנים, לרווחי ומשתלם יותר. הישראלים בדרך כלל נחשבים להרבה יותר מפולפלים, יצירתיים ויוזמים מהאמריקאי הממוצע או מהאירופאי הממוצע. כאשר תשקלו לגור בחו"ל ולעבוד שם לפרק זמן מסוים, פקחו את העיניים וחפשו הזדמנויות בכל רגע. בזכות יצירתיות, מחשבה מחוץ לקופסא, תוכלו להגדיל את הכנסותיכם במידה ניכרת. רעיונות מבריקים יעזרו לכם להתקדם בעבודה או להקים עסק, בעל פוטנציאל הכנסות יוצא מן הכלל.