חדשות    

האם שטח מטה בנק לאומי החדש בלוד יצומצם?

מעודכן ל-07/2020

על רקע משבר הקורונה – נשקלת בבנק לאומי האפשרות להקטין את מספר הקומות בבניין החדש הנבנה בלוד משש לחמש בלבד זאת במסגרת תהליכי ההתייעלות הצפויים במערכת הבנקאית שיכללו קיצוץ בכוח האדם ומעבר לעבודה מהבית

בנק לאומי הודיע כי הוא בוחן צמצום אפשרי של מטה הבנק החדש בלוד בעקבות המשבר הכלכלי שנגרם בשל התפרצות נגיף הקורונה. בניין מטה הבנק החדש שנבנה בקרבת נמל התעופה בן גוריון, אמור היה בתוכנית המקורית להתפרש על פני 6 קומות, ולהחליף את המטה ברחוב יהודה הלוי בתל־אביב בתוך שלוש שנים. אולם בעקבות המצב כעת נבחנת האפשרות לצמצם את שטחו ל־5 קומות בלבד. אם אכן יוחלט כי הבניין יכלול קומה אחת פחות – משמעות הדבר היא ירידה של 16% בשטח הבנוי.

האפשרות לצמצם את שטח המטה נשקלת כאמור לנוכח השפעות משבר הקורונה. אחת התופעות שהביא עימו המצב החדש הייתה גידול משמעותי בהיקף העבודה מהבית. בתקופת הסגר עברו למעלה ממחצית עובדי מטה הבנק לעבודה מביתם. בעת שגרה ייתכן שהיקף העבודה מהבית יקטן, אך אין ספק שתקופת המשבר יצרה מפנה שבו הונחו תשתיות לעבודה מרחוק והתהליך הואץ דרמטית.

עד התקופה האחרונה עבודה מהבית לא הייתה מקובלת במערכת הבנקאית, בעיקר בשל הסכמי העבודה הקשיחים והחשש מסוגיות של אבטחת מידע. משבר הקורונה אילץ את הבנקים לאפשר לעובדיהם לעבוד מהבית, ומכיוון שהתהליכים עבדו כמעט ללא תקלות, ההערכות הן שהעבודה מהבית תהפוך לדבר שבשגרה גם בענף הבנקאות. בנוסף לכך, המשבר הכלכלי שהכה במשק צפוי לגרור בעקבותיו תהליכי התייעלות במערכת הבנקאית, הכוללים קיצוץ בכוח אדם, מה שייתר חלק משטחי המשרד.

את תהליך המעבר ללוד מוביל אייל בן חיים ראש חטיבת התפעול של לאומי. במסגרת התהליך צפוי הבנק למכור את הבניינים שבהם הוא פועל ברחוב יהודה הלוי בת"א, מה שיניב לו רווחים נאים.

כבר כיום מתקיים חלק מהפעילות של לאומי במתחם קש"ב בלוד. לבנק לאומי שני מרכזי מחשוב, שאחד מהם ממוקם בלוד. כמו כן, חטיבת התפעול של הבנק עברה אף היא ללוד בסוף שנת 2019, ושאר המטה אמור לעבור בתוך שלוש שנים. החל משנת 2020 מתקיימות חלק מישיבות הדירקטוריון במתחם הבנק בלוד.

רווח חבוי: לאומי מחזיק בנדל"ן שרשום ב-1.3 מיליארד שקל ושווה הרבה יותר