חדשות    

שר הכלכלה: ״רכש מקומי – כלי מרכזי לצמיחה ויצירת מקומית עבודה״

צילום: משרד הכלכלה והתעשייה

מעודכן ל-07/2020

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ  אמר במפגש עם הנהלת התאחדות התעשיינים כי: הכלים המרכזיים ליציאה מהמשבר הם רכש גומלין והעדפת תוצרת כחול-לבן במכרזים ציבוריים

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ סייר במרחב צפון בהתאחדות התעשיינים ונפגש עם הנהלת התאחדות התעשיינים צפון בחיפה. במפגש עמם אמר השר פרץ כי רכש כחול-לבן במכרזים ציבוריים ורכש גומלין הם כלים מרכזיים ליציאה מהמשבר. ״מדובר במיליארדי שקלים שצריכים להגיע לתעשייה המקומית בהזמנות עבודה, וכך ליצור מקומות עבודה תוך שיפור רמת העובד והגדלת הפריון״, הסביר השר.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר הודה לפרץ על תמיכתו בתעשייה ואמר לו כי כעת בשיא המשבר, התעשייה הישראלית זקוקה יותר מתמיד לתעדוף במכרזים ציבוריים וברכש גומלין, והבטיח לשר כי ״אנחנו נעזור לך כמה שיותר, הצלחה שלך היא הצלחה שלנו״.

יו״ר מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, התעשיין הנרי צימרמן, התייחס לעזרה שהמדינה אמורה להעניק לתעשייה בעת המשבר ואמר: ״אנחנו רוצים שיתוף פעולה עם שקיפות מלאה ומבקשים כי בתקופת הקורונה יהיו הקלות בתנאים להקמת מפעלים״.

כמו כן פירט צימרמן בפני השר פרץ את האתגרים השונים שעימם מתמודדים התעשיינים והוסיף כי ״בעקבות משבר הקורונה מצב התעשייה בצפון קשה מאוד, ואנחנו נאלצים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. במציאות זו אנחנו חושבים שזו צריכה להיות עדיפות ראשונה של הממשלה, לקדם רכש כחול-לבן ולהעדיף במכרזים ציבוריים תוצרת הארץ. כמו כן יש לחזק את מכון התקנים כך שלא יהיה ייבוא של מוצרים ללא פיקוח״. השר פרץ הבטיח לתעשיינים כי יפעל ויטפל בבעיות השונות שהועלו בפניו.

בנוסף, השר פרץ הציג בפני התעשיינים את התוכנית שיזם להשבת עובדים מחל״ת וייצור מקומות עבודה למובטלים, דרך פרויקטים קיימים במשרד הכלכלה והתעשייה. היקף התוכנית להחזרת המובטלים למעגל העבודה עומד על 5.6 מיליארד שקל, מהם כ-2 מיליארד כבר קיימים במסלולים השונים בתוך המשרד.

לובשים כחול לבן: משרד הכלכלה פועל להארכת החלטת הממשלה להעדפת טקסטיל המיוצר בישראל

משרד הכלכלה מחלק 1,400 טונות שמן זית ליבואנים