מדריכי השקעות    

הגורו רונלד (רון) בארון – מאלף דולר מעבודות מזדמנות לנכסים בשווי 24 מיליארד דולר

מעודכן ל-06/2019

רונלד (רון) בארון (1941) הוא  המייסד של חברת ההשקעות "בארון קפיטל".   חברה זו מנהלת  גם את קרנות בארון, שגם אותן הקים. בסך הכול החברות בבעלותו מנהלות נכסים  בשווי 24 מיליארד דולר.

ההשקעה הראשונה שלו הייתה אלף דולר שאותם הרוויח  באיסוף שלג, מלצרות, עבודה  כמציל ומכירת גלידה. לאחר שהשקיע במניות 1,000 הדולר הללו תפחו ל-4,000 דולר.  אז ביקש מעמיתים לקרוא לו "רוזן", משחק מילים באנגלית שמשמעו גם מניה. כינוי זה דבק בו עד ימים אלו.

הוא למד כימיה ובלילה השלים לימודי משפטים.  עבודתו הראשונה הייתה במשרד הפטנטים של ארצות הברית. הוא עבד בכמה חברות ברוקרים מתחילת שנות השבעים של המאה העשרים עד תחילת שנות השמונים.

את חברת ההשקעות שלו "בארון קפיטל" הקים ב-1982.  החברה ידועה  בשל האסטרטגיה להשקעות לטווח ארוך ובשל תחזיות ההשקעה שלה. לרוב היא משקיעה במניות ל-4-5 שנים. ויש לה גם מניות שהיא מחזיקה בהן 10 שנים ואפילו 15 שנים. החברה אוהבת להשקיע בטרנדים ענקיים עם מאפיינים דמוגרפיים ברורים, כמו חברות המועדפות על דור הבייבי בומורס, אלו שנולדו לאחר מלחמת העולם השנייה. אצלם הטרנד המועדף הוא ביטוחי בריאות, תחום שלדעת החברה צפוי להישאר יציב במשך שנים.

עוד החברה מחפשת חברות עם הנהלה חזקה, או בניסוחה "משקיעים באנשים, לא בנכסים". יתר על כן, החברה מחפשת חברות עם הזדמנויות ענק לצמיחה.  לחברות אלו גם צריך להיות הון גדול וכן יתרון תחרותי בתחומן ואף שיובילו בו.

החברה מתמקדת בעיקר בהנהלת החברות,  בדגש על מהימנות ההנהלה ומנהיגות יציבה. ב-2011 הגיעו נכסי החברה ל-19 מיליארד דולר.  כדי להודות למשקיעים ערך בארון ישיבת מניות שכללה הופעת רוק, שבה הופיעו אלטון ג'ון,  הביץ' בויז וליונל ריצ"י.

ב-2007 שילם על בית  במזרח המפטון בנו יורק  103 מיליאד דולר, הסכום הגבוה ביותר ששולם על בית בתקופה זו.  אחת אחזקותיו הידועות היא בחברת המכוניות של אילון מאסק, טסלה, שבה הוא מחזיק  מניות בשווי 330 מיליון דולר.

אחת הטעויות הכי גדולות שלו, אמר, הייתה שלא השקיע בשנות התשעים באמזון. לדבריו, הוא ניסה לשכנע את ג'ף בזוס, מייסד אמזון, להשקיע בחברה שבה השקיע וגרמה לו להפסדים עצומים.

כיום ההשקעות הגדולות שלו הן costar group, חברה העוסקת במתן מידע וניתוחו לחברות נדל"ן מניב,Vail Resorts – חברת תיירות למקומות הרריים וגרטנר, חברת ייעוץ וניתוח של טכנולוגיית מידע (איי.טי).

מריו גבלי – משקיע הערך שלא הפסיק לבזר

המשקיע קנת' פישר – משקיע טוב יודע מה שאחרים לא יודעים

ביל נייגרן – המשקיע שחושב שמניות בטוחות ואג"ח ממשלה מסוכנות